خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ثواب زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان‏

 به گزارش ادیان نیوز، حضرت صادق(ع) فرمودند: هنگامى که نیمه شعبان مى ‏شود از افق اعلى منادى نداء مى ‏کند: اى زائرین حسین علیه السّلام به اهل خود برگردید در حالى که آمرزیده شده‏ اید، ثواب و اجر شما بر خدا است که پروردگار شما بوده و بر محمّد است که پیغمبر شما مى‏ باشد.
-ابى بصیر، از حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام و حسن بن محبوب، از ابى حمزه، از حضرت على بن الحسین علیهما السّلام،از قول این دو امام بزرگوار نقل می کنند که فرمودند:
کسى که دوست دارد صد و بیست و چهار هزار پیامبر با او مصافحه کنند باید قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام را در نیمه ماه شعبان زیارت کند چه آنکه ارواح انبیاء علیهم السّلام از خدا اذن گرفته تا آن جناب را زیارت کنند پس به ایشان اذن داده مى‏ شود، پنج تن از ایشان اولو العزم هستند.
عرض کردیم: ایشان چه کسانى هستند؟
امام علیه السّلام فرمودند: حضرات نوح و ابراهیم و موسى و عیسى و محمّد صلى اللَّه علیهم اجمعین.
محضر مبارکش عرضه داشتیم: معناى اولو العزم چیست؟
حضرت فرمودند: یعنى مبعوث شده‏ اند به شرق و غرب زمین، به جنّ و انس.
 
-صافى برقى، از حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام حضرت فرمودند: کسى که حضرت ابا عبد اللَّه علیه السّلام را سه سال پشت سر هم که بینشان فاصله نباشد در نیمه شعبان زیارت کند گناهانش آمرزیده مى‏ شود.
-حضرت امام باقر علیه السّلام فرمودند: گناهان کسى که در نیمه شعبان امام حسین علیه السّلام را زیارت کند آمرزیده مى‏ شود و در آن سال گناه و لغزشى برایش نوشته نمى‏ شود تا سال تمام گردد و اگر در سال آینده حضرت را زیارت کرد گناهانش آمرزیده مى‏ گردد.
-حضرت ابو عبد اللَّه علیه السّلام فرمودند: کسى که قبر حضرت امام حسین علیه السّلام را در یکى از سه شب زیارت کند خداوند منّان گناهان گذشته و آینده‏ اش را مى‏ آمرزد.
راوى گفت: عرض کردم: فدایت شوم آن سه شب کدام مى‏ باشد:
حضرت فرمود: شب عید فطر، شب عید قربان، شب نیمه ماه شعبان.
-حضرت ابو عبد اللَّه علیه السّلام فرمودند: کسى که حضرت امام حسین علیه السّلام را شب نیمه شعبان و شب عید فطر و شب عرفه در یک سال زیارت کند خداوند متعال ثواب هزار حج و هزار عمره قبول شده برایش مى‏ نویسد، و هزار حاجت از حوائج دنیا و آخرش روا مى‏ گردد.
پی نوشت:
کامل الزیارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص۵۹۲تا۵۹۷.
منبع: افکار نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.