خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سخنان شنیدنی قرائتی درباره پند به امام(ره)

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام محسن قرائتی در سخنانش درباره جایگاه نماز گفت: هیچ عبادتی مانند نماز نیست چرا که نماز هم در زمان تولد و هم در زمان مرک برای انسان ضروری است؛
وی تاکید کرد: جوانان در مسجد از امام جماعت مسجد خود بخواهند تا منبری برای تفاسیر قرآن و احادیت برگزار کند تا بسیاری از پاسخ سئوالات دینی و مذهبی خود را دریافت کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز همچنین درباره نامه دانش آموزی نیشابوری یا تربتی امام (ره) سخن گفت که در آن می خواسته به امام پندی بدهد. مسئولان دفتر امام آن را جدی نمی گیرند، با این حال نامه را به امام عرضه می کنند. ایشان نامه را می بینند و به دانش آموز می نویسند که کاش پندت را برایم می نوشتی، چرا که هر کس به توصیه و اندرز نیاز دارد!
رئیس ستاد اقامه نماز همچنین با مطرح کردن این پرسش که «آیا می‌ شود یک نوجوان، امام باشد؟» توضیح داد: ما در ستاد اقامه نماز اعلام کرده بودیم که شیرین‌ ترین نمازی را که بچه مدرسه‌ ای‌ ها در عمرشان خوانده‌ اند، در نامه‌ ای برایمان بفرستند و از بعضی از افراد دعوت کردیم تا نامه‌ ها را بخوانند که در میان شمار کثیری از این نامه‌ها یک نامه متعلق به شیرین‌ترین نماز یک دختر ۱۱ ساله بود که به همراه پدرش با اتوبوس به مسافرت رفته بود.
وی افزود: زمانی که این پدر و دختر در اتوبوس بودند دختر با نگاه به خورشید در حال غروب به یاد می‌آورد که نمازش را نخوانده است و به پدرش اصرار می‌ کند که به راننده بگوید اتوبوس را نگه دارد تا نمازش را بخواند. اما پدرش می‌گوید راننده به خاطر یک نفر این کار را انجام نخواهد داد. از این رو در این لحظه دختر ناامید از توقف اتوبوس، شیشه آبی از کیف پدر بیرون آورده و شروع می‌کند در اتوبوس وضو بگیرد و نمازش را همان جا روی صندلی بخواند. در همین هنگام شاگرد راننده او را می‌بیند و و ماجرا را به راننده می‌گوید.
قرائتی با بیان این جمله که هرکس برای نماز قیام کند، خداوند مهرش را در دل‌ ها می‌ نشاند، تاکید کرد: راننده با دیدن این دختر، مهر به دلش افتاد و به خاطر او اتوبوس را متوقف کرد. وقتی این دختر ۱۱ ساله برای خواندن نماز از اتوبوس پیاده شد سرنشینان دیگری هم برای نماز خواندن پیاده شدند و حدود ۱۷ نفر از مسافران که نماز نخوانده بودند، نماز خود را به جا آوردند. از این‌ رو قرآن کریم می‌فرماید «وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»؛ بنابراین از خصوصیات عبادالرحمن این است که امام شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز همچنین درباره ویژگی های امام خمینی (ره) گفت: امام صادق(ع) فرمود هر کس خودش را بهتر از دیگران ببیند مستکبر است. امام خمینی هیچ وقت خود را رهبر نمی‌دانست بلکه می‌گفت رهبر من آن پسر ۱۳ ساله است. هرگز خود را بهتر از دیگران ندانید.
این مفسر قرآن کریم همچنین درباره اهمیت نماز جماعت ضمن توصیه به نماز اول وقت، گفت: نکند وقت نماز، چراغ اتاق بسیج روشن باشد! درست نیست که در مسجد باشیم و خود را مشغول کارهای بسیج و کانون کنیم و در نماز جماعت شرکت نکنیم، چون هیچ چیز نمی‌تواند جای نماز جماعت را بگیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز همچنین خاطره ای از حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی ملقب به «سردار آزادگان» نقل کرد: ابوترابی نقل کرده که یک ماشین صلیب سرخ از اروپا وارد بغداد شد تا با اسرا مصاحبه کند. به اردوگاه آمدند و از من پرسیدند که اینجا شما را شکنجه می‌ کنند؟ من از پاسخ دادن طفره رفتم. سرهنگ مسئول شکنجه بعد از مصاحبه پرسید که من خودم تو را شکنجه کردم تو چرا نگفتی که من شکنجه‌ ات کردم؟ ابوترابی در پاسخ گفته آیه «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» در قرآن می‌گوید برای کفار راهی را برای مسلمین باز نکنید. گرچه صدام ظالم است اما اگر من از شکنجه می‌ گفتم راهی برای مسیحیان باز می‌کردم تا بر عراق که یک کشور مسلمان است، مسلط شود!
قرائتی افزود، سرهنگ عراقی از جنایتی که در قبال اسرای ایرانی مرتکب شده بود، ابراز پشیمانی می کند. ابوترابی می گوید اگر کاری که می گویم برایم انجام دهی، هم تو را می بخشم، هم از دیگر اسیران ایرانی می خواهم تو را ببخشند. اینکه مرا به عنوان فرد خاطی و اخلال گر معرفی کنی و مرا با چک و لگد زدن به اردوگاه دیگر ببری و دو هفته آنجا نگه داری و باز در اردوگاه جدید این رفتار را تکرار کنی و امکان دهی من به اردوگاه های مختلف بروم و به اسرای ایرانی امیدواری دهم!
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.