خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحول مهم در نبرد با تکفیری‌ها؛ویژگی‌های انکارناپذیر یک فتوا

به گزارش ادیان نیوز، عشایر الانبار تاکید کرده اند حاضرند دوشادوش نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد آزادسازی استانشان از اشغال تروریست های تکفیری شرکت کنند.
نکته مهم در موضع جدید عشایر الانبار، هشدار شدیداللحن آنها به شیوخ خائنی است که با تروریست های تکفیری متحد و همپیمان شده اند، عشایر الانبار از این شیوخ خائن در الرمادی و فلوجه ابراز انزجار کرده اند.
اعتراف سران شیوخ عشایر اهل سنت الانبار به خیانت برخی شیوخ در الرمادی و فلوجه و همراهی آنها با تروریست های تکفیری، هر چند نکته تلخی است،  اما هشدار به این خائنان و این که به زودی هزینه خیانت به ملت عراق را به سبب حمایت از جنایتکاران داعشی بعثی را پرداخت خواهند کرد، یک تحول قابل توجه در موضع کلی عشایر اهل سنت به شمار می رود که در مدتی که تکفیری ها، برخی مناطق عراق را اشغال کرده اند، موضع چندان قاطع و جدی اتخاذ نکرده بودند، اما موضع جدید آنها و تاکید بر آمادگی برای قرار گرفتن در کنار نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی برای بیرون راندن تروریست های تکفیری از استان الانبار یک نکته قابل توجه و یکی از ثمرات صدور فتوای تاریخی مرجعیت عالی شیعه مبنی بر جهاد کفایی با تکفیری ها به شمار می رود، مرجعیتی که نشان داده است هیچ فرق و تبعیضی میان شیعه و سنی و مسیحی و ترکمان و ایزیدی قائل نیست و سوپاپ اطمینان همه عراقی ها به شمار می رود.
شیخ رافع عبدالکریم شیخ عشیره البوفهد در استان الانبار به ابراز  انزجار عشایر از برخی شیوخ شهر الرمادی و فلوجه به خاطر همپیمانی با باندهای تروریستی داعش اشاره کرده و گفته است این افراد(شیوخ خائن همسو با داعش) هرگز نمایندگان مردم الانبار نیستند و تنها نماینده خودشان هستند.
بدون شک هرگونه همپیمانی و همسویی و همدستی با تروریست های تکفیری به زیان خائنان و لکه ننگی بر پیشانی آنها برای همیشه خواهد بود، زیرا اکثریت قاطع ملت عراق هرگز خواهان بقای غده سرطانی تروریسم و تکفیری ها در کشورشان نیستند و بر ضرورت پاکسازی کامل عراق از لوث این جرثومه های فساد تاکید می کنند.
این حقیقت برای همه عراقی‌ها همانند ملت‌های دیگر منطقه روشن شده است که تروریست های تفکیری مهمترین ابزار جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی برای تفرقه افکنی و روشن کردن آتش فتنه مذهبی در جهان اسلام و همچنین تجزیه کشورهای منطقه در راستای  اهداف و منافع قدرت های زورگو و مستکبر هستند و در این راه متاسفانه رژیم‌های مرتجع عرب به بازوی تامین پول و سلاح تروریست ها تبدیل شده اند و پول نفت ملت های خود را علاوه بر خوشگذرانی خود، در راه کشتار ملت های منطقه و نابودی زیر ساخت های کشورهای اسلامی هزینه می کنند.
شیخ عبدالکریم از شیوخ عشیره البوفهد استان سنی نشین الانبار تاکید کرده است داعشی‌ها، خوارج زمانه و ابزار بیگانگان برای خدشه وارد کردن به وجهه اسلام ناب محمدی و اجرای طرح های شوم آنها به ویژه در عراق به شمار می روند.
تاکید عشایر اهل سنت بر این که باید با قدرت با تروریست‌های تکفیری مقابله شود و این که نابودی داعش هدف اصلی عراقی هاست، دورنمای روشن و امیدوارکننده ای به نبرد مقدس عراقی ها با تروریست های تکفیری بخشیده است.
فراخوان تمام عشایر برای یکپارچه کردن موضع خود و اتحاد در نبرد تمام عیار با جنایتکاران داعشی و متحدانشان و اعلام آمادگی عشایر برای همکاری با نیروهای امنیتی، امیدواری‌ها برای ریشه کنی تروریسم تکفیری را افزایش داده است.
صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار گفته است بسیاری از عشایر(اهل سنت) برای نبرد با تروریست های تکفیری کاملا آماده اند.
این اظهار نظر کرحوت که “کسب افتخار جنگ(با تروریست های تکفیری) به موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح(حیدرالعبادی) نیاز دارد تا مناطق خود را از لوث تروریست ها پاکسازی کنیم”، نشان دهنده تاثیرات شگرف و انکارناپذیر فتوای تاریخی مرجعیت عالی شیعه در نجف اشرف دارد که یک سال پیش همزمان با هجوم تروریست های تکفیری به برخی مناطق عراق و سیطره آنها بر برخی مناطق سنی نشین، سبب سرازیر شدن نیروهای داوطلب مردمی به صحنه های نبرد با تکفیری ها شد و اهمیت این فتوا امروز بیش از هر زمانی بیشتر نمایان می شود.
یک سال از فتوای تاریخی جهاد کفاحی می گذرد، فتوایی که مرجع عالیقدر شیعیان با هدف نجات برادران و خواهران اهل سنت عراق از چنگال تروریست های تکفیری بی رحمی صادر کرد، تروریست هایی که به دروغ خود را مدافع اهل سنت معرفی کرده، اما در عمل جنایات وحشیانه ای را علیه آنها مرتکب شده اند.
فتوای تاریخی آیت الله سیستانی، ثمرات و نتایج مهم و شگرفی داشته است، نقش نیروهای داوطلب مردمی که از دل این فتوا برخاسته اند، نیروهایی که مهمترین ویژگی آنها ایمان و اعتقاد به این که شکست در قاموس آنها هرگز جای ندارد و در نبرد با تکفیری ها یا پیروز می شوند یا به شهادت می رسند و در هر دو حالت پیروزند. این ویژگی سبب شکل گیری پیروزی های بزرگی بر تروریست های تکفیری بعثی و حامیانشان شده است که مهمترین آن در آزادسازی آمرلی، جرف الصخر، تکریت و بیجی نمایان شد.
نقش چشمگیر نیروهای داوطلب مردمی در تغییر  معادلات میدانی و برهم خوردن محاسبات جبهه تکفیری وهابی صهیونیستی غربی به حدی بوده است که رسانه ها از فشارهای غربی ها بر دولت عراق برای منحل کردن نیروهای داوطلب مردمی و حتی خارج شدن آزادی الرمادی از صدر اولویت های آمریکا خبر داده اند، آمریکایی که به بهانه مبارزه با داعش ائتلاف بین المللی تشکیل داده است، اما از آن زمان که این ائتلاف تشکیل شده، نه تنها کمکی به عراقی ها برای نجات از شر تکفیری های جنایتکار نکرده بلکه در عمل، به عنوان بازوی پشتیبان تروریست ها عمل کرده است، نقض حریم هوایی عراق از سوی عربستان و تاکید مسئولان کربلای معلی بر این که عربستان از تمام امکانات خود برای کمک به داعش استفاده می کند، در حالی که همین کشور در ائتلاف ادعایی بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا هم حضور دارد.
تاثیر تشکیل نیروهای داوطلب مردمی با تکیه بر فتوای تاریخی مرجعیت بصیر شیعه به حدی بوده است که یک رسانه عراقی در اولین سالگرد صدور این فتوا، این گونه نوشت “جهاد کفایی در طول یک سال، مردانی که معادلات و موازنه های قوا را برهم زدند و پیروزی را بر صخره ها(اشاره به آزادسازی منطقه جرف الصخر از اشغال داعش) حک کردند.”
جهاد کفایی اعلام شده از سوی مرجعیت آگاه و هوشیار شیعه در سال گذشته و در پی اشغال موصل از سوی تروریست های تکفیری و بعثی های صدامی سبب شد تا هر عراقی که توان حمل سلاح داشت، با احساس وظیفه شرعی در قبال این فتوا، به صفوف نیروهای داوطلب مردمی بپیوندد و همین سرازیر شدن نیروهای مردمی برای رفتن به جبهه های نبرد با تروریست ها سبب شد تا حرکت ویرانگر تکفیری ها برای اشغال مناطق دیگر متوقف شده و نیروهای ارتش عراق که در موضع دفاعی قرار گرفته بودند به لطف به صحنه آمدن نیروهای داوطلب مردمی، جان تازه ای گرفته و از موضع دفاعی به هجومی تغییر وضعیت بدهند.
تروریست های تکفیری داعش دهم ژوئن ۲۰۱۴(اوایل خرداد ۹۳) با خیانت و همدستی برخی طرف ها به ویژه بعثی های صدامی کینه توز، شهر موصل بزرگترین شهر شمالی عراق را اشغال کنند.
نیروهای داوطلب مردمی پس از پیروزی های تحسین برانگیزی که حتی آمریکایی های مغرور را به عقب نشینی از مواضع خصمانه شان علیه این نیروها واداشته اند، علاوه بر ویژگی ایمان و اعتقاد و این که در نبرد با تکفیری های وهابی، یا به پیروزی می رسند یا شهید می شوند و شکست جایی در اعتقادات آنها ندارد، از ویژگی نظم، انسجام تشکیلاتی ساختاری، آموزش کارامد و هدفمند و هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی و دستور گرفتن از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در راستای رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه برخودار هستند، این نیروهای فداکار و بی ادعا در حالی جان خود را برای نابودی تروریست های تکفیری بعثی وهابی در طبق اخلاص قرار داده اند که همزمان در معرض هجمه تبلیغاتی و رسانه ای روانی گسترده حامیان تروریست های تکفیری چه در داخل و چه در خارج عراق قرار گرفته اند، با این حال هدف مهم تر و عالی تر یعنی لزوم پاکسازی عراق از لوث تروریست های تکفیری و تبعیت آنها از مرجعیت آگاه، سبب شده است تا آنها با وجود این هجمه ناجوانمردانه، صحنه و میدان جهاد را ترک نکنند.
نیروهای داوطلب مردمی اکنون به یک قدرت انکارناپذیر و قابل احترام در سطح داخل و خارج عراق تبدیل شده اند که حتی با تمجید رسانه های غربی از جمله مجله نیوزویک آمریکا روبرو شده اند که این نیروها را دارای توانمندی بالایی توصیف کرده است.
علاء عبدالحسن العنزی استاد دانشگاه بابل عراق، گفته است فتوای جهاد کفایی اعلام شده از سوی مرجعیت عالی شیعه که نیروهای داوطلب مردمی، به خاطر میهن و دین و ناموس، جانشان را در طبق اخلاص قرار داده اند، نشان داد که مسئولیت مقابله با تروریست ها، مسئولیت همه عراقی هاست و اختصاص به یک طایفه و قومیت خاص ندارد و ماهیت خطراتی که عراق را احاطه کرده، دفاع از میهن و مردم و نوامیس آنها را اقتضاد می کند و یک واجب کفایی است.
شیخ ابوصادق الخویلدی از شخصیت های دینی عراق می گوید اگر فداکاری نیروهای داوطلب مردمی نبود، همه چیز نابود می شد، زیرا هنگامی که موصل و بخش های گسترده ای از خاک عراق اشغال شد، دشمنان بر پیشروی تروریست های مورد حمایت خود به سمت بغداد و سرنگونی  دولت امید بسته بودند، اما مرجعیت آگاه با فتوای خود، این توطئه ها و نیرنگ را شکست داد.
به گفته وی، اگر فداکاری های نیروهای مردمی شجاع نبود، دشمن به اهداف شوم خود در تهدید دیگر شهرها و حتی عتبات مقدسه و مناطق دیگر می رسید.
فتوای جهاد کفایی و محصول آن یعنی نیروهای داوطلب مردمی پشتیبان نیروهای مسلح عراق، جهت قطب نمای جنگ را تغییر داده و موازنه ها و معادلات را به نفع ملت عراق برهم زده و نیروهای عراقی از وضع دفاعی به وضع هجومی و پیشروی برای کسب پیروزی نهایی تغییر موضع دادند.
سال گذشته میلادی در چنین روزهایی، نیروهای داوطلب مردمی در لبیک به ندای مرجعیت عالی شیعه برای دفاع از میهن، نوامیس و مقدسات عراق تشکیل شدند و تشکیل این نیروها، روند پیروزی های پیاپی بر تروریست های تکفیری و حامیانشان را کلید زد.
تاثیر فتوای مرجعیت عالی شیعه در عقب راندن تروریست های تکفیری و شکست های مستمر آنها در برابر نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی به حدی است که برخی مقامات غربی اذعان کرده اند که فتوای آیت الله سیستانی، بهترین راه برای نابودی داعش در عراق به شمار می رود.
جان آلن ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و نماینده باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در ائتلاف ادعایی ضد داعش در سخنانی اذعان کرده بود که نیروهای داوطلب مردمی طایفه ای نیست و بهترین راه برای مبارزه با داعش به شمار می رود.
شکست های پیاپی تروریست های تکفیری در میدان نبرد، سبب فرار آنها از مقابل نیروهای داوطلب مردمی و امنیتی و تشدید درگیری میان تکفیری ها شده به طوری که سرکردگان داعش، تروریست های فراری را به اتهام خیانت اعدام می کنند. در اولین سالگرد صدور فتوای تاریخی مرجعیت عالی شیعه و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی، تروریست های تکفیری و حامیانشان در بدترین وضع به سر می برند و پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی در آزادسازی تکریت و مناطق دیگر، سبب افزایش رعب و وحشت و سردرگمی و سرخوردگی در میان تکفیری ها شده است.
وزیر کشور عراق گفته است نیروهای داوطلب مردمی، یک نیروی اساسی به شمار می رود که به آزادسازی مناطق از اشغال تروریست های داعش می پردازند و تشکیل این نیروها یک تجربه موفقیت آمیز و کم نظیر است.
ملت عراق همان گونه که نوری المالکی معاون فواد معصوم گفته است، با تبعیت از توصیه های مرجعیت عالی دینی، تمام نقشه ها و طرح هایی را که تکفیری ها درصدد اجرای آن بودند، خنثی و با شکست همراه کرد.
خنثی شدن طرح های دشمنان ملت عراق و ناکامی آنها در شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی و ایجاد دودستگی میان ملت عراق یکی دیگر از مهمترین نتایج  فتوای مرجعیت عالی شیعه و اهمیت جایگاه و نقش آن در هدایت کشتی عراق به ساحل آرامش و نجات و ثبات با وجود حجم گسترده توطئه های اردوگاه تروریست های تکفیری و حامیانشان به شمار می رود.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.