خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مخالفت با اجباری شدن یوگا در مدارس هند

به گزارش ادیان نیوز، سازمان حقوق شخصی مسلمانان هند روز دوشنبه تصمیم گرفت که تبلیغات گسترده ای را در سراسر هند در مخالفت با اجباری سازی اعمال مذهبی هندویی از قبیل “یوگا” و “سلام بر خورشید” در مدارس هند براه بیندازد.
سازمان حقوق شخصی مسلمانان هند، بعد از تشکیل نشست کمیته کاری در لکنو مرکز ایالت اوتارپرادش اعلام کرد این سازمان برای توقف اعمال مذهبی هندو از قبیل یوگا،سلام برخورشید درمدارس،جلوگیری ازتحمیل دیگر اعمال مذهبی از طریق برنامه تحصیلی مدارس و تضمین اجرای قوانین شرعی در میان مسلمانان و حفظ آزادی مذهبی تلاش می کند.
سازمان حقوق شخصی مسلمانان خواستار لغو اجبار انجام یوگا و سلام بر خورشید در مدارس شد و اعلام کرد نسبت به این تصمیم شکایتی در دادگاه طرح می کند.
این سازمان همچنین سیاست های دولت نارندرا مودی را مغایر با قوانین و قانون اساسی هند توصیف اعلام کرد.
مولانا عبدالرحیم قریشی سخنگوی سازمان حقوق شخصی مسلمانان گفت: نارندرا مودی به عنوان رییس سازمان ملی داوطلبان (آر.اس.اس.) رفتار می کند، نه به عنوان نخست وزیر هند، این برای ساختار هند خطرناک است .
در بخشی از قطعنامه سازمان حقوق شخصی مسلمانان هند آمده است، وضعیت در هند بعد از تشکیل دولت مودی تغییر یافته و اقدامات افراطی برای وحدت ملی این کشور خوب نیست .
در این قطعنامه از همه مردم هند خواسته شده است که با این گونه توطئه ها بدون توجه به دین و مذهب خود مخالفت و وحدت ملی را حفظ کنند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند در سپتامبر سال ۲۰۱۴، در نخستین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار اعلام روزی به عنوان روز بین المللی یوگا شد و سازمان ملل در دسامبر همان سال، ۲۱ ژوئن را به عنوان روز بین المللی یوگا اعلام کرد.
۱۳۰ کشور جهان از پیش نویس قطعنامه اعلام روز یوگا حمایت کردند.
دولت هند قرار است، یوگا همگانی را در ۲۱ ژوئن در دهلی نو با شرکت حدود ۴۵ هزار نفر با حضور نارندرا مودی نخست وزیر اجرا کند و این برنامه بزرگترین گردهمایی یوگا است که تاکنون برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این برنامه ۱۵ عمل یوگا را در مدت حدود ۲۰ دقیقه انجام خواهند داد.
دولت همچنین حدود ۵۰ مربی یوگا را به کشورهای مختلف به منظور برگزاری برنامه یوگا در نمایندگی هند در این کشورها اعزام کرده است.
پاکستان اخیرا از صدور روادید به دو مربی یوگا برای شرکت در برنامه یوگا در اسلام آباد خودداری کرده است .
هند همچنین کنفرانسی را در مورد اثرات یوگا در ۲۱ و ۲۲ ژوئن در دهلی نو تشکیل خواهد داد و سخنرانانی از ۱۸ کشور جهان در آن شرکت می کنند.
دولت مرکزی هند همچنین نامه ای را به دولت های ایالتی این کشور ارسال کرده و به آنها در مورد کمک مالی برای برگزاری روز بین المللی یوگا اطمینان داده است. 
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.