خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افشای طرح نتانیاهو و سرپیچی مقامات اسرائیل از دستور حمله به ایران

به گزارش ادیان نیوز، پیش از این گزارش هایی مبنی بر طرح حمله رژیم صهیونیستی به ایران منتشر شده بود. در همین زمینه و در سال ۲۰۱۰ بر اساس گزارش هایی از که از سوی مقامات اطلاعاتی و نظامی روسیه منتشر شد، ادعا شده بود که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به ایران است.
 
طبق گزارش “ریا نووستی” (خبرگزاری منحله دولتی روسیه) ژنرال “نیکلای ماکاروف” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از وجود طرح‌هایی برای حمله احتمالی به ایران از سوی ایالات متحده و اسرائیل، خبر داده بود اما معتقد بود که چنین حملاتی پیامدهای فاجعه‌بار منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال خواهد داشت.
 پس از آن گزارش های دیگری حکایت از آن داشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ فرمان حمله به ایران را صادر کرده بود.
اما اکنون و در نشست سالانه جروزالم پست، سردبیر این نشریه صهیونیستی با افشای این طرح از سوی نتانیاهو، سرپیچی کنندگان از این دستور را به باد انتقاد گرفت.
“کارولین گلیک” سردبیر روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (JPost) در سخنانی در کنفرانس سالانه جروزالم پست، اسرائیل را به خاطر حمله نکردن به ایران به شدت محکوم کرده است.

کارولین گلیک، سردبیر روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نشست سالانه این نشریه
گلیک گفت: «براساس گزارش سال ۲۰۱۲ برنامه خبری اوودا (Uvda)، به دو نفر از از اشخاصی که در این میزگرد حاضرند دستور حاضر شدن برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران داده شده بود و آن ها دستور را رد کرده بودند.»
وی که به اتفاق “مئیر داگان” رئیس پیشین موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) و “گابی اشکنازی” رئیس پیشین ارتش اسرائیل در این نشست حضور داشت، رودررو، این دو مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی را به سرپیچی از فرمان نتانیاهو برای حمله به ایران متهم کرد.
اما داگان با قطع صحبت های او گفت: «[نمی توانستیم] چون این دستور، غیرقانونی بود.»
وی در ادامه در پاسخ به اعتراض گلیک که گفت، «شما از کابینه امنیتی دستور داشتید»  گفت: «شما نمی دانید آنجا چه اتفاقی افتاد. شما آنجا نبودی. نخست وزیر بدون اجازه دولت…»

مئیر داگان، رئیس پیشین موساد در نشست سالانه جرزالم پست
اما گلیک با قطع سخنان داگان ادامه داد: «این برعهده نظر حقوقی کارشناسی شما نیست که تشخیص بدهید نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاع حق دارند دستور اقدام عملی در راستای دفاع ملی خود بدهند یا نه. [اگر چنین کاری نمی کردید] ما امروز جایی که هستیم نبودیم. ما با وضعیتی روبرو نمی شدیم که هیچ ائتلاف بین المللی شکل نمی گیرد و الآن می بینیم آمریکا آخر ماه به سمت امضای توافق هسته ای با تهران که به آن ها قدرت دستیابی به بمب می دهد حرکت کرده است.
[اگر به ایران حمله می کردیم] در موقعیت متفاوتی بودیم.»
اما در ادامه “اشکنازی” رئیس پیشین ارتش اسرائیل با “احمقانه” و “توهین آمیز” خواندن اظهارات سردبیر این روزنامه صهیونیستی، ادعای وی را که یک مقام نظامی بتواند از یک مقام سیاسی برای حمله به ایران جلوگیری کند رد کرد.
 مئیر داگان رئیس سابق موساد نیز در ادامه اظهاراتش در کنفرانس جروزالم پست اضافه کرد: «رهبر ایران به اندازه کافی باهوش بود که بگذارد روحانی انتخاب شود. به این ترتیب ایران حداقل در ظاهر، حالت بسیار معتدل تری به خود گرفت. عناصر افراطی در ایران هستند که موضع محکمی دارند که اسرائیل نمی تواند قبول کند.»

منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.