خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانش‌‌آموزان لندن از روزه‌‌داری منع شدند

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی خبر داد:  چهار دبستان در لندن با ارسال نامه‌ای به خانواده‌های دانش آموزان مسلمان، آن‌ها را از روزه‌گرفتن در ماه مبارک رمضان منع کردند.
 
براساس گزارش روزنامه دیلی میل، دبستان “بارکلی” در شرق لندن با ارسال نامه‌ای در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) به خانواده‌های دانش‌آموزان مسلمان، به آن‌ها اطلاع داد روزه گرفتن دانش آموزان مسلمان در ماه مبارک رمضان، ممنوع و خلاف مقررات مدرسه است.
 
در این نامه ذکر شده است که قانون فوق در همه‌ی مدارس تحت نظر اتحادیه‎‌ی موسوم به آکادمی لاین (شیر) در لندن،که شامل دبستان‌های سایبورن و توماس گمیول در منطقه‌ی والتهام فورست لندن و دبستان بروک هاوس در منطقه‌ی هرینگی لندن می‌شود ،اجرایی می‌شود.
 
مسئولین مدرسه‌ بارکلی در این نامه مدعی شده‌اند که این اقدام در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان صورت می‌گیرد و تحقیقات لازم در این خصوص صورت گرفته است.
 
انجمن مسلمانان انگلیس در مقابل، نسبت به اجرای این قانون برای همه‌ی دانش آموزان اعتراض و اعلام کرد در دین اسلام به قدر کفایت قوانینی برای محافظت از روزه‌داران و یا روزه نگرفتن افرادی که توانایی آن را ندارند در نظر گرفته شده است و نیازی به دخالت مدرسه در این امر نیست.
 
در صفحه‌ دوم نامه‌ی مدیر مدرسه‌ بروکلی لندن به دانش‌آموزان مسلمان آمده است که چنانچه اولیاء دانش‌آموزی اصرار به روزه‌داری فرزندش دارد می‎بایست شخصا با مدیر مدرسه جلسه‌ای داشته باشد.
 
نامه‌ی مدرسه‌ بارکلی روز گذشته در یک نشریه‌ متعلق به مسلمانان انگلیسی منتشر شد و مسلمان این کشور در اعتراض به این قانون عنوان کردند که تصمیم گیری درباره‌ی روزه گرفتن کودکان مسلمان برعهده‌ی پدر و مادر آن‌هاست.  
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.