خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد «تحریف امام» در سالروز رحلت امام اظهار داشت: تحریف امام تحریف صراط مستقیم است و اگر از این راه عمدا یا سهوا فاصله بگیریم سیلی می‌خوریم.
 
وی اصول تعیین شده توسط بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، توکل و اعتماد به خدا، اعتماد به وعده الهی نه اعتماد به قلدرهای جهانی،‌اعتقاد به اراده ملت و حمایت از مستضعفان و نفرت از اشرافی‌گری برشمرد.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: امام آن بزرگواری است که تا آخر عمر با نفرت از آمریکا و شیطان بزرگ دانستن آمریکا از دنیا رفت.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: برخی از کسانی که نزدیک به امام بودند می‌گویند ما به امام نامه نوشتیم که تا زنده هستید مشکل آمریکا را حل کنید. ما از ایشان می‌پرسیم نامه شما به امام رسید؟ مگر می‌شود نامه شما به امام نرسد اما امام مشکل آمریکا را حل نکرد و معنای این حرف این است که امام تا لحظه مرگ آمریکا را شیطان بزرگ می‌دید و شعار مرگ بر آمریکا را شعار حق می‌دانست.
 
وی ادامه داد: یک اصل را هم مقام معظم رهبری در سخنان خود نگفت به خاطر اینکه کسانی نگویند دعوت به خود است و آن اصل ولایت فقیه است که امام تا آخر عمر مدافع این اصل عزت آفرین بود و فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران در مورد مسائل هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: مسائل هسته‌ای، مسئله حساس سیاسی است و همه به خود اجا‌زه می‌دهند در این رابطه اظهارنظر کنند و حق‌شان هم است. سیاسی شدن مردم از برکات انقلاب است.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه منتقدان مذاکرات هسته‌ای باید بدانند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فرزندان ملت هستند، گفت: منتقدان نباید مذاکره کنندگان را زیر سوال ببرند و متهم به خیانت و امثال اینها کنند. اینها رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند. باید همه کمک کنیم تا این رزمندگان در این عملیات موفق شوند.
 
وی خطاب به مسئولان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که هر نقد و تجمعی را تخریب نپندارند. چه بسا این تجمعات قانونمند مشت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما را پر می‌کند.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه باز و آزادی است، خاطرنشان کرد: مسئله انرژی هسته‌ای از روز اول که مردم ما شعار دادند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست دولت و ملت با هم همدل و همزبان بودند بنابراین دشمنانی که می‌خواهند در عرصه مذاکرات شیطنت کنند کور خواندند در این عرصه هم شیطنت کنند.
 
به گفته آیت‌الله خاتمی نظام در پی یک توافق خوب است چرا که توافق بد را نه رهبری می‌پذیرد نه ملت و نه مذاکره‌کنندگان. توافق خوب آن توافقی است که خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت شده باشد.
 
لغو همه جانبه تحریم‌ها،‌عدم مذاکره تحت شبهه تهدید،‌حفظ دستاوردهای هسته‌ای،‌عدم بازرسی مطلق از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، برگشت‌پذیری تعهدات و مذاکره در چهارچوب هسته‌ای شش خط قرمزی است که به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران باید مورد تأکید قرار بگیرد.
 
وی تأکید کرد: ما فقط در عرصه هسته‌ای با دیگران مذاکره می‌کنیم بنابراین مذاکره در هیچ عرصه دیگر همچون مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد مذاکره نیست و از نظر ما نامشروع است.
 
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که این موارد (۶ خط قرمز مورد نظر رهبری) را تبدیل به قانون کند تا به کلی دشمنان ملت ایران مأیوس شوند که ملت ما تسلیم را نمی‌پذیرد.
 
به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران ادبیات آمریکا از روز اول مذاکرات تاکنون به جای تکریم ادبیات تحقیر و تهدید بوده و واقعیت این است که امروز دوره تهدید گذشته و ایران اسلامی امروز نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرت جهانی است.
 
آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: در هر عرصه مهم جهانی می‌گویند اگر پای ایران وسط نباشد نمی‌توانیم به جایی برسیم، در قضیه سوریه نماینده سازمان ملل می‌گوید که باید ایران حضور داشته باشد، اگر ایران نباشد مشکل سوریه حل نخواهد شد، معنای این جمله این است که به فضل خداوند ایران اسلامی یک قدرت بزرگ جهانی است.
 
وی افزود: ایران اسلامی یک تفاوت با قدرت‌های جهانی دارد و آن این است که پشتوانه قدرت‌های جهان سلاح، دلار و یورو و آدم کش‌هاست اما پشتوانه ایران اسلامی دل‌های علاقمند و عاشقان است.
 
آیت‌الله خاتمی بر همین اساس یادآور شد: ایران اسلامی به فضل خداوند در این عرصه به عنوان یک قدرت است و نمی‌توانند این قدرت را دست کم بگیرند، نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد، ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با فراز و نشیب‌های فراونی مواجه بودیم و از ابتدای انقلاب تحریم بودیم اما به حمدالله با عزت زندگی کردیم و زندگی خواهیم کرد، عده‌ای چنین القا می‌کنند که اگر تحریم‌ها لغو نشود در این عرصه دچار بحران می‌شویم در حالی که قطعاً چنین نیست.
 
وی اضافه کرد: اگر توافق صورت نگیرد اوباما دچار بحران می‌شود چون اوباما با ایران‌هراسی که در دنیا به راه انداخته و گفته ایران بمب اتم دارد و توافق کردیم جلوی این خطر بایستیم می‌خواهد قهرمان آمریکا بشود اما قهرمانی‌اش در حال کور شدن است، می‌خواهد حزبش دوباره رای بیاورد و اگر این توافق با ایران امضا شود شانس حزب دموکرات برای پیروزی بیشتر می‌شود گرچه ما می‌دانیم پشت سر هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در اروپا صهیونیست‌ها حضور دارند و این آمریکاست که نیاز به توافق با ایران دارد، ملت بزرگ ایران روی پای خودش ایستاده است و به فضل خداوند با اراده کشورش را پیش خواهد برد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار یک فرهنگ قرآنی است، هیچ تردیدی نداشته باشید که این فرهنگ است که به داد ما می‌رسد، مذاکره کنندگان ما به مذاکراتشان ادامه دهند و ما از آنان حمایت می‌کنیم و اثبات هم می‌کنیم که ما مرد قولمان هستیم و پای قرارمان هم می‌ ایستیم، امریکا می‌خواهد چنین وانمود کند که ایران پای قراردادش نیست ولی ما به آمریکا و دیگر قدرت‌ها اعلام می‌کنیم که ما مرد مقاومتیم، اگر بخواهید شیطنت کنید فرزند عاشوراییم و فرزند هیهات من الذله.
 
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ما ملت ایران تجربه کردیم که در مقابل دشمنان اسلام و دشمنان قرآن تسلیم نشویم، مقاومت کردیم و خداوند به ما نیرو داد، هر جا مقاومت کردیم، نیروی ما بیشتر شد و این همان نسخه علاج دنیای اسلام است.
 
وی با اشاره به شکست حزب حاکم در ترکیه در انتخابات اخیر پارلمان این کشور، تاکید کرد: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون‌های مظلومی بود که توسط داعش بر زمین ریخته شده بود، امیدواریم صدای این سیلی را حاکمان ترکیه شنیده باشند و بدانند که خون مظلوم از بن صخره جوانه می‌زند/ پرچم بیدادگرها تازیانه می‌زند.
 
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: حزبی که حدود ۱۳ سال نبض حکومت را در ترکیه در دست داشت، در انتخابات اخیر پارلمان این کشور شکست خورد و محبوبیتش افول کرد، مردم ترکیه مورد احترام ما هستند، ۸۶ درصد مردم ترکیه در انتخابات اخیر این کشور شرکت کرده‌اند و پای صندوق‌های رای آمدند.
 
وی با اشاره به تهاجم نظامی آل سعود به یمن، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن جفا کرد، سلام و درود خداوند بر شهیدان مظلوم و پیروز یمن، سلام و درود خداوند بر مردم پیروز یمن که مثل سرو قامت کشیده ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.
 
خطیب موقت نماز جمعه پایتخت در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد در آغاز حمله عربستان به یمن، ۴۵ درصد خاک یمن در دست نیروهای ملی انصارالله بود اما الان ۸۵ درصد از خاک یمن در دست نیروهای مردمی است. در آغاز حمله عربستان به یمن، ۵۵ درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحد بودند اما الان ۹۰ درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحدند، سلام و درود خداوند بر این پیروزمندان، بدانید شما در تاریخ سربلندید و دشمنان شما یعنی عربستان سعودی به عنوان یک رژیم وحشی، سفاک، کودک‌کش و خردسال کش، زن و مرد را به راحتی می‌کشد، عربستان به عنوان یک رژیم سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.