خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس خواهان ممنوعیت رحم اجاره ای در سراسر جهان شد

پاپ فرانسیس خواهان ممنوعیت جهانی رحم اجاره ای شد و آن را عملی مذموم خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “NBC News” پاپ فرانسیس فرزندآوری از طریق رحم اجاره ای را توهین آشکار به مادر و کودک دانست.

پاپ فرانسیس با این اظهارات مخالفت خود با گروه های همجنس گرا را نشان داد.

رحم اجاره ای برای فرزند آوری اغلب از سوی همجنسگرایان و شرکای جنسی لیزبین که می خواهند فرزندی نیز داشته باشند استفاده می شود.

این در حالی ست که پاپ به تازگی به کشیشان کلیسا دستور داده به زوج های همجنسگرا نیز خدمات دینی ارائه کنند.

پاپ گفت اجاره رحم توهین آشکار به مقام و منزلت مادر و فرزندش و نشان دهند سوء استفاده از وضعیت اسفبار اقتصادی زنان می باشد.

پاپ فرانسیس ابراز امیدواری کرد تلاش های لازم بین المللی برای ممنوعیت این پدیده صورت گیرد.

رهبر کاتولیک های جهان دوشنبه هفته جاری هجدهم دی طی سخنانی خطاب به دیپلماتهای ارشد واتیکان گفت فرزندپروری از طریق رحم اجاره ای می بایست در سطح جهان ممنوع شود.

اگرچه آمار دقیقی از کودکانی که از طریق رحم های اجاره ای به دنیا آمده اند در دست نیست اما این پدیده در بسیاری از  کشورهای جهان بنا به اصول اخلاقی ممنوع می باشد. در برخی از ولایات آمریکا نیز رحم اجاره ای ممنوع است.

از سویی هم کارشناسان نسبت به تاثیرات منفی پدیده رحم اجاره ای روی شان و منزلت مادرانی که به دلیل فشارهای اقتصادی دست به این اقدام می زنند هشدار می دهند.

از آنجایی که در جوامع پیشرفته امروزی سن بارداری بسیار بالا رفته و زوج های همجنسگرا به داشتن فرزند علاقه مندتر شده اند استفاده از رحم اجاره نیز در حال افزایش است.

در ایتالیا استفاده از رحم اجاره ای غیرقانونی ست و ائتلاف راست گرای جورجیا ملونی تلاش می کند از طریق پارلمان قانونی را به تصویب برساند تا ممنوعیت رحم اجاره ای را تشدید کند و زوج هایی که برای انجام این پدیده به خارج سفر می کنند را مجازات نماید.

پاپ فرانسیس که بر بیش از یک میلیارد و سی صد و پنجاه میلیون کاتولیک در سطح جهان رهبر می کند “تئوری جنسیت” که در تعریف برابری همگانی تفاوت ها را در نظر نگرفته را بسیار خطرناک توصیف و محکوم نمود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.