خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقض گسترده حقوق مسلمانان در کشورهای مسیحی

به گزارش ادیان نیوز، به تازگی ویدئویی در شبکه اجتماعی منتشر شده که در آن پلیس کشور “سوئد” در مقابل چشم چندین نفر مسیحی، یک کودک مسلمان را خفه کرد و جالب آنکه هیچ واکنشی در بین مسیحیان مشاهده نشد.
در ابتدای سال میلادی نیز چندین حادثه آتش‌سوزی مساجد مسلمانان در این کشور گزارش شد و حسب شواهد، گویا قرار است کشورهای حوزه اسکاندیناوی مقررات بسیار سخت و تبعیض‌آمیزی را برضد مسلمانان اعمال کنند.
موارد پیش گفته، اولین مورد اعمال خشونت و ظلم نسبت به مسلمانان نبوده و حتما آخرین مورد هم نخواهد بود؛ چرا که بر خلاف شعارهای فریبنده و به ظاهر زیبایی که درباره حقوق بشر و آزادی ادیان و … در غرب داده می‌شود، در عمل فاصله بسیار زیادی با ادعاها وجود دارد.
در سایه سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های مسئول بین‌المللی، هر روز حقوق مسلمانان در کشورهای مدعی حقوق بشر پایمال شده و مسلمانان در این کشورها از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم هستند.
همان کشورهایی که بر ضد کشورهای مستقل دنیا قطعنامه صادر می‌کنند، اما در تجاوز علیه کشورهای غیر همسو با استکبار جهانی سکوتی از باب رضایت و حمایت اتخاذ می‌کنند، در جنایت علیه مسلمانان در کشورهای مسیحی هم مسئول هستند.
جالب آن است که این کشورها در امور داخلی بقیه ملل دنیا نیز آشکارا دخالت کرده و به‌نوعی خود را قیم و سرپرست همه می‌دانند؛ به‌طوری‌که به بهانه‌های آزادی و مبارزه با تروریسم و شعارهای رنگ و لعاب‌دار دیگر بر ضد کشوهای مخالف خود وارد شده و حتی از ابزار نهادهای بین المللی نیز در این راه استفاده می‌کنند.
به‌عنوان مثال، شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، آل سعود علیه یمنی‌ها، دولت آمریکا بر ضد مردم افغانستان، پاکستان و عراق- که مصداق بارز نقض حقوق انسان به‌شمار می‌آید-، هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهد؛ اما برای کشور مستقلی چون ایران گزارشگر ویژه حقوق بشر تعیین می‌شود.
کشور ایران که در آن، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های دینی در آزادی کامل، با دیگر هموطنان خود زندگی کرده و بنا به اقرار خود، هیچ‌گونه تبعیضی را به چشم ندیده‌اند، در گزارش‌های مامور غیرقانونی سازمان ملل(احمد شهید) متهم به عدم رعایت حقوق اقلیت‌ها می‌شود.
در گوشه‌ای دیگر از جهان، مسلمانان در اروپا با محدودیت‌های متنوعی روبرو هستند. علاوه بر اینکه در برخی از کشورها رعایت حجاب اسلامی ممنوع شده، دانش‌آموزان مسلمان نیز باید در کلاس‌های مختلط آموزش شنا شرکت کنند.
گروه‌های مستقل حقوق بشری نیز قبل از این، درباره اعمال تبعیض علیه مسلمانان اعتراض کرده بودند. این افراد از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی درخواست داشتند که قوانین ضد تبعیض را به اجرا بگذارند.
همچنین سازمان عفو بین ‌الملل هم از سیاستمداران اروپایی به‌دلیل انجام ندادن، هیچ‌گونه اقدامی علیه گسترش روزافزون اسلام‌هراسی در این قاره انتقاد کرده بود.
مسئولین این سازمان اذعان کرده‌اند که مشکل اصلی در کشورهای اروپایی، عدم اجرای موثر قوانین ضد تبعیض است. رئیس مرکز اروپا و آسیای مرکزی عفو بین الملل پیش‌تر گفته بود که تبعیض علیه مسلمانان به اندازه‌ای در اروپا به امری عادی تبدیل شده است که جامعه اروپایی دیگر آن را امری ناشایست نمی‌داند.
عفو بین‌الملل در یکی از گزارش‌های خود گفته بود، کشورهای غربی، قوانینی ملی و مقررات محلی، آداب و رسوم اسلامی به‌ویژه در محیط‌های کاری، آموزشی و زندگی روزمره از جمله پوشش روسری یا پوشینه برای زنان را هدف قرار می‌دهند. 
در این گزارش، همچنین به افزایش جنبش‌های سیاسی علیه مسلمانان یا انجام مناسک اسلامی در بلژیک، فرانسه، هلند، اسپانیا و سوئیس پرداخته شده بود. 
“مارکو پرولینی”، کارشناس عفو بین‌الملل در امور تبعیض درباره بیکاری مسلمانان در قاره سبز گفته:”به نظر می‌رسد قوانین اتحادیه اروپا که تبعیض دینی یا اعتقادی در محیط کاری را ممنوع می‌داند در سراسر این قاره بی‌اثر باشد، زیرا ما شاهد نرخ بالای بیکاری در میان مسلمانان اروپایی هستیم.”
وی افزود: “زنان مسلمان از کار محروم می‌شوند و از حضور دختران مسلمان در کلاس‌های عادی جلوگیری می‌شود، زیرا آنان پوشش سنتی مانند روسری بر سر دارند؛ مردان نیز به دلیل بلند کردن ریش، مورد تبعیض قرار می‌گیرند.”
کشوری چون آلمان که مدعی دموکراسی و دیگرپذیری در جهان به‌شمار می‌رود، حتی حاضر نیست مسلمانان را جزء‌جامعه آلمان نیز حساب کند. یکی از اعضای حزب محافظه کار مرکل-صدر اعظم آلمان- گفته بود که اسلام بخشی از سنت این کشور نیست و به این کشور تعلق ندارد.
مسلمانان در اروپا حق ابراز عقیده ندارند؛ چون کسانی که‌آشکارا اصول مذهبی‌‌شان را ابراز ‌کنند، با تبعیض‌های گسترده‌ای مواجه می‌شوند و زنان –با وجود توانمندی‌های به‌مراتب بالاتر از دیگران- تنها به‌دلیل داشتن حجاب اسلامی از تحصیل، معلمی و بقیه مشاغل اجتماعی محروم شده‌اند و این رویه همچنان ادامه دارد.
پژوهش‌ها نشان داده در دو دهه گذشته، احزابی در کشورهای اروپایی سیاست‌های ضد مسلمانان را تبلیغ می‌کنند. این احزاب از نگرانی‌های افکار عمومی بهره می‌برند تا مسلمانان را “بارزترین دشمن” اروپا در “برخورد تمدن‌ها” جلوه دهند.
گفتنی است، “اسلام‌هراسی” در کشورهای مسیحی به حدی رسیده که از مسجد مسلمانان با عنوان “خانه‌های کینه” نام برده می‌شود و دین اسلام را بزرگ‌ترین تهدید برای کشورشان و تمدن غربی معرفی می‌کنند. با این وجود، اسلام روز به‌روز در کشورهای اروپایی در حال گسترش است و در بسیاری از این کشورها، اسلام پس از مسیحیت بیشترین پیروان را دارد. 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.