خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی بین ایران و مالزی در حوزه زنان

مسئولان بنیادهای گوهرشاد و رهبری زنان مالزی دیدار و بر اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور در حوزه زنان توافق کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خانم زهرا اوسطی، معاون بین‌المللی بنیاد گوهرشاد و حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با مسئولین بنیاد رهبری زنان مالزی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار خانم داتوک حفصه هاشم، رئیس بنیاد گوهرشاد از برگزاری کنفرانس زنان تاثیرگذار جهان توسط بانوی اول ایران و همسر رییس جمهور در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و مشاهده دستاوردهای علمی زنان در جمهوری اسلامی ایران را حیرت انگیز خواند.

خانم داتوک حزیمه، معاون بنیاد رهبری زنان مالزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در برنامه‌های بلند مدت ما شرکت کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ نفر به عنوان رهبران زن آینده تربیت شده‌اند.

خانم زهرا اوسطی پیشنهاد امضای تفاهمنامه مشترک میان دو بنیاد را مطرح کرد تا در راستای آن بتوانیم برنامه‌های مشترک فراوانی را برگزار کنیم. برنامه‌هایی چون برگزاری کنفرانس، وبینار، نشست‌های مختلف و تربیت نیروهای تاثیرگذار.

رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی در این نشست ضمن قدردانی از تلا‌ش‌های ارزشمند دو بنیاد، به رابطه فرهنگی بسیار خوب دو کشور ایران و مالزی اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت‌های اثرگذار و ماندگار، مانند تربیت رهبران آینده می‌تواند یکی از محورهای اصلی مذاکرات باشد.

وی ادامه داد: سفر گروه‌های تربیت یافته توسط دو بنیاد و تبادل استاد، دانشجو و متون درسی می‌تواند از دیگر دستاوردهای این نشست باشد.

این نشست با تبادل برخی از محصولات علمی ـ فرهنگی ایران و مالزی در حوزه زنان، خاتمه یافت.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.