خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاه‌نمایی علیه مبارزان شیعه عراقی در رسانه‌های مسیحی

به گزارش ادیان نیوز، یکی از رسانه‌های تندروی مسیحی با نگارش گزارشی در سایت خود، اهانت‌های شدیدی را به گروه‌های مجاهد شیعه عراقی که در حال نبرد با گروهک تروریستی داعش هستند، نسبت داده است.
در این مطلب مغرضانه، اعدام‌های صحرایی، شکنجه، غارت، آدم‌سوزی و … به گروه “کتائب امام علی(ع)” عراق منتسب شده و نویسنده در پی آن بوده، تا شیعیان را افرادی مثل داعش معرفی کند؛ اما نگاهی به رویدادهای کشور همسایه غربی در یک‌سال گذشته نشان می‌دهد،‌ همین گروه‌های پیشرو بودند که جلوی نفوذ تروریست‌ها به مناطق دیگر عراق را گرفتند.
یکی از گروه‌هایی که در این گزارش از آن یاد شده، “سرایا السلام(جیش‌المهدی)” است که  بنا به عکس‌های منتشر شده توسط عراقی‌ها در فضای مجازی، نه تنها با مردم عادی رفتاری دوستانه و محبت‌آمیز داشته، بلکه تصویر آب دادن نیروهای آن به تروریست‌های اسیر داعشی نیز منتشر شد.
نسبت “آدم‌سوزی” نیز به گردان امام علی(ع) داده شده و به نقل از شبکه فرانس ۲۴ مدعی شده که ویدئوی آن موجود است، ولی به‌دلیل عاطفی و احساسی حاضر به انتشار آن نشده و عکس‌هایی از آن را منتشر کرده و این در حالی است که ویدئوی سربریدن خلبان اردنی و خبرنگاران خارجی-با فرض اینکه صحت داشته باشد- در حجم عظیم،  در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی منتشر شد.
“محبت نیوز” با شیطنت رسانه‌ای ابتدا با قطع و یقین اعلام کرده که در این ویدئو سوزانندگان، گروه‌های شیعه در استان الانبار هستند، ولی در میانه آن به ناگاه با آوردن عبارت “منتشر کنندگان ویدئو عنوان کرده‌اند این ویدئو در کرمه در استان الانبار گرفته شده است، به گفته خبرگزاری فرانس ۲۴  هنوز نمی توان  این ادعا را بررسی کرد” از زیر بار اثبات صحت آن شانه خالی کرده است.
از دیدگاه “ژولین فوشت” روزنامه‌نگار فرانس ۲۴- که منبع میدانی تهیه این گزارش بوده-، اعزام به خط مقدم جنگ و شجاعت رزمندگان عراقی، باعث “هراسناکی” شده؛ اما او اشاره نکرده که رعب و وحشت گروه‌های مدافع، برای تروریست‌های داعشی است و نه برای مردم عراق.
در آن سوی دیگر ‌”بی‌بی‌سی فارسی” که به روال گذشته خود در صدد اختلاف‌افکنی و ایجاد شکاف بین مسلمانان است، این بار پروژه چند دسته کردن مردم عراق را در دستور کار خود قرار داده است.
هفته پیش خبری توسط این رسانه استعماری مبنی بر درگیری درونی بین گروه‌های عراقی منتشر شد که خود نشان‌دهنده علاقه مفرط غربی‌ها به شکست جبهه نیروهای عمل‌کننده علیه تروریست‌ها و در نتیجه گسترش دامنه تروریسم ارزیابی می‌شود.
در حالی که گروه‌های مختلف مردم عراق اعم از شیعه، سنی و کرد با راهنمایی‌های مرجعیت عراق، با تشکیل دادن صفوف یکپارچه، عزم خود را برای ریشه‌کن کردن تروریسم در کشورشان جزم کرده‌اند، اما این یکپارچگی و وحدت به مذاق کشورهای غربی چندان خوش نیامده است.
باید افزود، با توجه به اینکه نهادهای بین‌المللی، خود با تروریست‌ها سر در یک آبشخور دارند، به‌جای حمایت از اقدام علیه تروریسم، نیروهای مردمی و گروه‌های مبارز شیعه در عراق را به ارتکاب “جنایات جنگی” متهم می‌کنند و می‌توان گفت در قاموس این سازمان‌ها، حتما “داعش” در جبهه ضدتروریسم قرار دارد!
باید افزود، طرح تجزیه عراق به سه کشور شیعه، سنی و کرد، جزء برنامه‌های اصلی اعلامی توسط “جو بایدن” معاون رئیس جمهور  آمریکا بوده که فتنه‌ای قومی-مذهبی به‌شمار می‌آید و حرکت رسانه‌های وابسته به غرب در به‌راه انداختن جنگ روانی علیه مجاهدان شیعه عراقی نیز در این راستا تحلیل می‌شود.
از سیر تحولات میدانی و تحرکات رسانه‌ای غرب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که غربی ها در کشورهای اسلامی به دنبال تکرار جنگ‌های صلیبی با ابزارها و اشکال جدید هستند، تا اهداف ضداسلامی و جاه طلبانه خود را اجرایی سازند. سیاستی که با وضع قوانین ضداسلامی و ترویج افراط گرایی در داخل جوامع غربی صورت گرفته، لشکرکشی نظامی و نسل‌کشی سراسری در کشورهای اسلامی و تجزیه آنها را در بر می‌گیرد. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.