خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نعیم قاسم: با تداوم جنگ پاسخی شدید و مؤثر به اسرائیل می‌دهیم

معاون دبیر کل حزب‌الله گفت: باید بدانیم تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود، در لبنان هم نمی‌تواند متوقف شود و اگر اسرائیلی‌ها هدف‌گیری لبنان را گسترش دهند، ما نیز با توسعه نیروی خود پاسخی شدید و مؤثر به این تجاوزها خواهیم داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با حضور در مراسم رونمایی کتاب «توصیه‌های امام خامنه‌ای به مدیران و خدمتگزاران»(الوصایا العلویه للمدیرین و العاملین) در بیروت گفت: برخی حزب الله و مقاومت در لبنان را به خاطر انجام وظیفه سرزنش می‌کنند، در حالی که این توبیخ باید متوجه کشورهای عربی و اسلامی و کسانی که در مقابل این ائتلاف بین‌المللی ظالم و طغیانگر که در مقابل فلسطینی‌ها قرار گرفته‌اند، باشد که هیچ اقدامی در حمایت از فلسطین انجام ندادند.

وی افزود: ما بهای انجام وظیفه خود را در جنوب لبنان می‌پردازیم و با همه توان خود تلاش می‌کنیم تا باری از دوش مردم خود برداریم و آنها بتوانند زندگی خود را ادامه دهند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: جان‌نثاری رزمندگان مقاومت نشان می‌دهد که حزب‌الله به فکر حمایت از کشور بوده و بهای آن را هم می‌پردازد و هرکاری که جنبش مقاومت اسلامی لبنان انجام داده، چه قبل از جنگ و چه بعد از آن، همسو با منافع لبنان بوده است. ما در داخل کشور نیز هرکاری که نیاز باشد برای تسهیل زندگی مردم انجام می‌دهیم و هرگز نگفته‌ایم که جنگ در جنوب لبنان یا جنگ غزه مانع از انجام وظایف داخلی ما در کشور می‌شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: جنگ فعلی هیچ ارتباطی به مسائل داخلی ندارد و مانع از آن نمی‌شود که ما وظایف خود را در امور سیاسی از جمله مسئله ریاست‌جمهوری یا … انجام دهیم. اگر لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور توافق کنند ما همین فردا آماده رفتن به جلسه برای انتخاب رئیس جمهور هستیم و در این روند مشارکت می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: باید بدانیم تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود، در لبنان هم نمی‌تواند متوقف شود و اگر اسرائیلی‌ها هدف‌گیری لبنان را گسترش دهند، ما نیز با توسعه نیروی خود پاسخی شدید و مؤثر خواهیم داد و اسرائیل متوجه می‌شود که ما چه می‌گوییم.

شیخ قاسم در پایان تأکید کرد: هرگونه بحث سیاسی مربوط به جبهه جنوب نیز به بعد از جنگ غزه موکول می‌شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.