خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام زمان(عج) عامل نجات بشر از عصیان است

ادیان نیوز: حجت‌الاسلام سید رضا میردامادیان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است، بیان کرد: قلب ماه رمضان شب قدر است که در این شب ملائکه و روح نازل می‌شوند و امور را به دست امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می‌دهند. پس باطن شب قدر وجود نازنین حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است.
وی با طرح این سئوال که چرا ماه رمضان را ماه خدا می‌دانند گفت: ماه رمضان را ماه خدا می‌دانند چون در این ماه فراوان یاد خدا می‌شود مانند برخی ایام الله که نسبت به روزهای دیگر برتری دارند.
محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه همه مکان‌ها در عالم از آن خداست، بیان کرد: به مسجد می‌گویند بیت الله چون در آن حرف دنیا زدن کراهت دارد و همه چیز باید در آن رنگ و بوی خدایی داشته باشد.
حجت الاسلام میردامادیان ادامه داد: رمضان با برکت، رحمت و مغفرت همراه است. برکت آن چیزی که همراه با سعادت و نیکبختی است و خداوند به نفس‌ها و خواب انسان‌ها در ماه رمضان نیز برکت داده و آن را عبادت محسوب می‌کند.
وی افزود: سعی کنید لحظه به لحظه این ماه در ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باشید، چرا که برکت الهی درب خانه ایشان است و ما باید روزی ماه رمضان را از ایشان طلب کنیم.
سخنران مراسم با تاکید بر اینکه باید با قلب طاهر و نیت پاک درب خانه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) برویم، بیان کرد: چرا که هیچ چیزی جز این دو اصل برای امام زمان (عج) ارزش ندارد. کلید رزق صدق و راستگویی است. باید با مردم راست بگویید با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) با صداقت رفتار کند. اگر ۱۰۰ مرتبه در رکعت اول و ۱۰۰ مرتبه در رکعت دوم نماز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می‌گویید ایاک نعبد و ایاک نستعین دیگر چشم امید به دست کسی نداشته باشید.
حجت الاسلام میردامادیان با بیان اینکه کسی که با خانواده و همسرش تندی می‌کند خدای متعال از او روی گردان می‌شود، ابراز کرد: امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) معدن رحمت الهی هستند و همه مردم چه کافرین و چه مومنین بر سر سفره رحمت ایشان نشسته‌اند.
وی در پایان با اشاره به ضلالت و گمراهی امروز بشریت خاطرنشان کرد: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند به جایی رسیدند که از حیوان پست‌تر شده‌اند. بشریت در آستانه هلاکت و ضلالت است، شیطان‌پرستی بشر را به هلاکت کشانده است و امام زمان ظهور می‌کنند تا بشر را از این انحطاط و نابودی نجات دهند.
منبع:حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.