خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیشانی که در ماه رمضان روزه می گیرند

به گزارش ادیان نیوز، کشیش فیلیپ سامنر، کشیشی در اولدهام بریتانیا و کشیش وسلی مارگودر، کشیش متودیست در تگزاس امریکا، دو کشیشی هستند که روزه ماه رمضان را تجربه کرده اند.
برای کشیش سامنر، روزه در درجه اول راهی برای عبور از دنیای مصرف‌گرایی بیش از حد است. او در مطلبی که در سایت shareramadan.com منتشر کرده مینویسد: «روزه دست‌کم برای مدت کوتاهی ما را از چرخه مصرف دور کرده و ما را به تمرکز بر حضور خداوند در زندگیمان دعوت میکند». او همچنین گفته که میخواهد مسلمانان را درک کند و خودش را به جای آنها بگذارد.
او می‌افزاید: «بیدار شدن در وقت سحر و پیش از طلوع آفتاب برای سحری خوردن، به امید اینکه انرژی کافی را برای تمام روز به ما بدهد، برای بدن چیزی کاملا جدید است. وقتی تا غروب آفتاب روزه باشید میتوانید کسانی را که یک ماه روزه‌داری میکنند درک کنید».
فیلیپ سامنر از سال ۲۰۰۵، سال زلزله کشمیر، همه ساله یک روز در ماه رمضان روزه میگیرد. او با اشاره به تصاویر این فاجعه که در رسانه‌ها دیده بود میگوید: «با روزه گرفتن حس می کنید به کسانی که رنج می کشند نزدیک میشوید. درک میکنید که زندگی برای همه مردم دنیا آنقدرها هم آسان نیست».
تجربه‌ای برتر
در سال ۲۰۱۲ وسلی مارگودر تجریه خود از یک ماه روزه‌داری را در وبلاگ stateofbelief.com منتشر کرد. او نیز که به شدت از این تجریه هیجان‌زده بود، تصمیم داشت بار دیگر این تجربه به گفته خودش «برتر» را تجدید کند.
او می‌نویسد:« تا به حال هرگز کاری انجام نداده‌ام که تا این حد در هر دو بعد معنوی و اجتماعی آزادی‌بخش باشد. به دو دلیل تصمیم به روزه‌داری گرفتم. اول برای عمل به انضباط معنوی روزه و دوم برای همبستگی با مسلمانان امریکا که برای پذیرفته شدن در این کشور تلاش میکنند. نمیخواهم بگویم که تمام ابعاد روزه را درک کردم ولی به هرحال آن را تجریه کردم. میل دارم باز هم در سایه حضور دائم پروردگار زندگی کنم».
او همچنین در ادامه می نویسد:«مسلمانان به حمایت ما نیاز دارند. من به عنوان یک شخص مذهبی با مسلمانان بیش از افراد عادی فرهنگ خود ما، نقطه مشترک دارم. ایمان من هنگامی که با سایر مومنین پیوندهای واقعی برقرار میکنم، تقویت میشود. مهم نیست که مذهب آنان چه نام دارد». 
منبع: رهیافته
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.