خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

من ترجیح می‌دهم کلیساها به مسجد تبدیل شوند تا به رستوران

به گزارش ادیان نیوز، در اغلب روستاهای فرانسه کلیساهای در حال تخریبی وجود دارد که بدون کشیش هستند و به علت عدم کارایی درحال تخریب‌اند که می‌توان دوباره در آنها از نظر معنوی دمید و جانی دوباره بخشید تا قابل استفاده گردند.
به تازگی کریستین بوتین شهردار یکی ازشهرهای فرانسه اعلام کرده است مسلمانان از خانه‌های خود به عنوان مسجد و عبادتگاه استفاده کنند. این درحالی است که اسقف اوری در اقدامی عجیب و خلاف سیستم کلیساهای کاتولیک گفته است بهتز است از یهودیان افراطی و هواداران خشمگین شش ضلعی واهمه داشته باشیم. باید عادلانه برخورد کرد  و درهای بسته را دولت باز کند و برخی ازکلیساهای بدون استفاده و کاربری که براثر عدم حمایت مالی درحال تخریب هستند را در اختیار مسلمانان قرار بدهد زیرا اگر کلیساها به مساجد تبدیل بشوند بهتر تا به جای آن‌ها رستوران ایجاد کنند.
این روحانی ارشد کلیساهای فرانسه در مصاحبه‌ای که با فیگارو  داشته است گفت: باید به حقوق شهروندان مسلمان هم اهمیت داده بشود تا آنها هم محلی برای انجام فرائض دینی خود داشته باشند به عنوان مثال کلیسای کوچک کلرمون۱۹۷۷-۲۰۱۰ می‌تواند در اختیاز مسلمانان قرار بگیرد و یک مکان شایسته برای عبادت باشد.
گفتنی است این اقدام در حمایت از تحولات جدید فرانسه برای دفاع از منافع عمومی است هرچند تنش‌ها و اختلافات زیادی به همراه دارد با این حال نشان از تغییرات عمده در تصمیم گیری‌های مهم فرانسه است. 
منبع: رهیافته
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.