خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه انگلیسی، دایه مهربانتر از مادر برای غواصان شهید!

به گزارش ادیان نیوز، سه شنبه ۲۶ خرداد ماه در پایتخت جمهوری اسلامی ایران، حماسه‌ای در تکریم از استقامت و شجاعت ۲۷۰ شهید دفاع مقدس رقم خورد؛ حماسه ای که با حضور بی نظیر مردم قدرشناس ایران، درس ایستادگی در برابر جهان‌خواران را به خواص و مسئولان یادآوری کرد.
اما این حضور بزرگ و به موقع ملت و همچنین فضای عطرآگین شده شهر از حضور شهیدان، در توطئه رسانه‌‌‌ای دشمن و بعضی ناآگاهان داخلی به حاشیه رفت تا ثبت این حماسه و پیام معنادار آن در هیاهوی بوق‌های تبلیغاتی دشمن دیده نشود!
شبکه وابسته به دولت انگلیس، که به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم بعث در جنگ تحمیلی علیه ایران بود، در برنامه ۶۰ دقیقه در هماهنگی با برخی چهره‌ها و مطبوعات داخلی، دایه مهربانتر از مادر برای غواصان شهید شد.
“بی بی سی فارسی” (BBCPersian) در گزارشی جانبدارانه با انتقاد از شعارهای مطرح شده از سوی مردم در جریان تشییع پیکر شهدا، سایه حضور مردم انقلابی را بر این مراسم با پلاکاردهای سیاسی، تقبیح کرد.

شبکه دولتی انگلیس با پوشش همه جانبه انتقادات و اعتراضات مسئولان دولتی نسبت به سیاسی شدن! این مراسم، بار دیگر ادعای بی طرفی خود را زیر پا گذاشت تا پازل فعالیت‌هایش را در روزهای منتهی به توافق هسته‌ای، در جهت منافع انگلیس، تکمیل کرده باشد.
در ادامه این بخش خبری، “حسین باستانی” کارشناس سیاسی بی‌بی‌سی فارسی با حکومتی خواندن حماسه حضور مردم، مدعی شد که متولیان این مراسم از مشارکت برخی اقشار در مراسم تشییع شهدا ممانعت به عمل آورده‌اند!
باستانی بدون اشاره به پیام حضور مردم در این حماسه ملی، با دادن آدرس غلط کوشید تا افکار عمومی را به این سمت سوق دهد که مردم ایران به دنبال مقصرین شهادت قهرمانان خود در دفاع مقدس هستند!
این در حالی بود که شعار وحدت بخش حضور حماسی مردم در ۲۶ خرداد، نفی استکبار جهانی و “مرگ بر آمریکا” و همچنین مطالبه استقامت و ایستادگی از مسئولان و مذاکره کنندگان در قبال زیاده خواهی‌های شیطان بزرگ بود.
در بخش دیگری از برنامه ۶۰ دقیقه، شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به موج گسترده انعکاس این واقعه عظیم در شبکه‌های اجتماعی، کوشید تا به زعم خود شکاف اجتماعی میان ملت ایران نسبت به چگونگی برگزاری این مراسم را نشان دهد.
“مریم زهدی”، کارشناس بخش فضای مجازی بی‌بی‌سی فارسی در سخنانی خلاف واقع گفت: «هشتگ “تحریمیم می فهمی” و یا “پیامی آورده اند” از طرف تندروها و محافظه‌کاران بود و تگ‌های “دست بسته” و “شهیدان غواص” از جمله هشتگ هایی بود که مخالفین محافظه کاران از آن استفاده می‌کردند.»
این در حالی بود که موج فراگیر در شبکه های اجتماعی به هیچ وجه دچار شکاف و دسته‌بندی مورد نظر بی‌بی‌سی نبود و نتیجه آن در حماسه عظیم مردمی ۲۶ خرداد نظاره شد.

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”/files/fa/news/1394/4/1/34362_644.flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1434972439632”);

ویدیو/ BBC، دایه مهربانتر از مادر برای غواصان شهید!
خاطرنشان می‌سازیم که شبکه بی‌بی‌سی فارسی که با شعار بی‌طرفی و راستگویی، مدعی فعالیت حرفه‌ای در طراز جهانی است، بارها حمایت خود را نسبت به برخی جریانات سرسپرده و غرب‌زده داخلی آشکار نموده که فتنه ۸۸ نقطه اوج این ادعای دروغ شبکه دولتی انگلیس بوده است.
گفتنی است از ظواهر امر پیداست که در پیوندی نانوشته میان برخی چهره‌های سرشناس و رسانه‌های داخلی با شبکه بی‌بی‌سی فارسی، اقدام هماهنگی برای به حاشیه بردن حضور با شکوه و معنادار مردم ایران و پیام اصلی این حماسه، انجام شده است.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.