خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بدبخت ترین افراد در ماه مبارک رمضان

به گزارش ادیان نیوز، یکی از دستورات دین مبین اسلام، انجام فریضه روزه در ماه مبارک رمضان می باشد این امر در گفتار ائمه اطهار (ع) نیز مورد تاکید واقع شده است.
در این باره از حضرت رسول (ص) نقل شده است که به جابربن عبدالله انصاری فرمودند: ای جابر؛ این ماه رمضان است؛ هر کسی روزه بگیرد و مقداری از شب آن را به عبادت مشغول شود و شکم و شهوت و زبانش را نگهدارد، خارج می‌شود از گناهان همچنان که ماه تمام می‌شود؛ و نیز در جایی دیگر فرمودند: هر کس از روی ایمان و فرمانبری روزه بگیرد گناهانش بخشیده می‌شود مانند روزی که از مادرش متولد شده است. همچنین در باب فضیلت این فریضه الهی بیان داشته اند: روزه سپری است در برابر آتش جهنم.
علاوه بر این امیرالمؤمنین علی (ع) می فرمایند: وَالصِّیامُ ابِتلاء لِاخلاصِ الخَلق؛روزه امتحانی است برای خلوص بندگان؛ ونیز از امام صادق (ع) روایت شده است که خداوند متعال می‌فرماید: روزه برای من است و پاداش آن بر من واجب است.
همچنین حضرت محمد (ص) در وصف افرادی که از این ماه بهره ای نمی برند بیان داشته اند: الشَّقِی مَن حَرُمَ غُفرانَ اللهِ فِی هذَا الشَّهرِ العَظِیم؛ بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم بماند و نتواند خود را عوض کند و گناه و معصیت را کنار بگذارد.
پی نوشت ها:
۱-علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۹۶: ۳۵۶.
۲-فیض کاشانی، وافی، ج ۷: ۵۵، ۴۱.
۳-کلینی، کافی، ج ۲: ۱۹.
*صافی گلپایگانی،بهار بندگی: ۶۴-۶۶.
منبع:قدس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.