خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امنیت اسرائیل محور گفتگوی فابیوس با مقامات مصری

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری نیل نت آنلاین؛ لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه در حالی با عبدالفتاح السیسی دیدار کرد که مهمترین موضوع مذاکره آنان تامین امنیت رژیم صهیونیستی و طرح گفتگوی صلح این رژیم با فلسطینان بود. گفتگوی صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینان به ابتکار ایالات متحده امریکا و باهدف تشکیل دو کشور(فلسطین و اسرائیل) ایجاد شد اما از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل تشدید بحرانهای منطقه متوقف شد.
یک دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به موضع روند صلح گفت که اگر این مذاکرات حل نشدنی باقی بماند گروه های مقاومت فلسطینی مسئله فلسطینیان را از آن خود خواهند کرد. 
از آنجایی که فرانسه روابط سنتی دیرینه ای با رژیم صهیونیستی دارد امیدوار است با همسو کردن مصر و دیگر کشورهای عضو اتحادیه عرب، قطعنامه ای را با هدف تشکیل دو کشور(فلسطین و اسرائیل) در مرزهای سال ۱۹۶۷، عقب نشینی کامل اسرائیل از همه اراضی اشغالی و همچنین توقف شهرک سازی و حل و فصل عادلانه مسئله آوارگان به شورای امنیت ارائه کند. 
فرانسه حالا در تلاش است پیش از به پایان رسیدن ریاست جمهوری فرانسوا اولاند در سال ۲۰۱۷ بتواند اتحادیه اروپا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب را ترغیب کند تا فلسطینیان را برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.
از سویی دیگر بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر بیان کرد مصر از طرح ادامه روند صلح حمایت می کند. عبد العاطی افزود دو کشور مصر و فرانسه خواهان تقویت همکاری و مبارزه با تروریسم و اندیشه های رادیکاری در منطقه می باشد.
بر اساس گزارش سخنگوی وزارت خارجه مصر فابیوس و شکری موضوعاتی همچون پرونده هسته ای ایران، بحران یمن و لیبی را نیز مورد بررسی قرار دادند. از سویی دیگر سماح شاکر گزارش نشست اخیر خود با نمایندگان مخالف سوری در قاهره را به همتای فرانسوی خود ارائه کرد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.