خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خشم رژیم صهیونیستی از امضای توافقنامه بین واتیکان و فلسطین

به گزارش ادیان نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمانوئیل نحشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از اینکه واتیکان در توافقنامه امضا شده با طرف فلسطینی، رسما تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان دولت به رسمیت شناخته است، ابراز تاسف کرد.
وی مدعی شد: این اقدام شتابزده به افق پیشرفت در توافقنامه صلح لطمه زده و تلاش های بین المللی برای متقاعد کردن تشکیلات خودگردان به بازگشت به مذاکرات مستقیم با اسرائیل را ناکام می گذارد.
بر اساس این گزارش، واتیکان و «دولت فلسطین» امروز جمعه برای نخستین بار توافقنامه جامعی را امضا کردند که بر اساس آن واتیکان رسما دولت فلسطین را به رسمیت شناخت.
این توافقنامه جامع و تاریخی شامل دیدگاه مشترک طرفین درباره صلح و عدالت در منطقه، حمایت از آزادی های اساسی، وضعیت و حرمت اماکن مقدس، راهکار تقویت حضور در کلیسای کاتولیک و تقویت فعالیت های آن در دولت فلسطین است.
این توافقنامه همچنین بر تحقق صلح در منطقه مطابق با قانون بین المللی و اصل راه حل دو دولت و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید دارد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.