خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ: سازندگان تسلیحات نباید خود را مسیحی بخوانند

پاپ: سازندگان تسلیحات نباید خود را مسیحی بخوانندبه گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در راهپیمایی هزاران جوان در اولین سفرش به شهر ایتالیایی تورین شدیداً از صنایع اسلحه‌سازی انتقاد کرد.
پاپ در سخنان طولانی خود به جنگ، اعتماد و سیاست پرداخت و گفت: اگر شما به بشر اعتماد کنید، باخته‌اید. این امر مرا وا می‌دارد تا به افراد، مدیران و سرمایه‌گذارانی فکر کنم که خود را مسیحی می‌خوانند و سلاح می‌سازند. آنها منجر به بی‌اعتمادی می‌شوند.
وی با اشاره به کسانی که در صنایع تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: تزویر این روزها رواج پیدا کرده است… آنها یک چیزی می‌گویند و کار دیگری انجام می‌دهند.
پاپ فرانسیس بار دیگر اظهاراتی را که پیشتر درباره اتفاقات جنگ جهانی اول و دوم مطرح کرده بود، تکرار کرد. وی با استفاده از واژه عبری هولوکاست درباره آن «تراژدی» صحبت کرد. وی گفت: قدرت‌های بزرگ شاهد آن بودند که با استفاده از خط راه‌آهن یهودیان، مسیحیان، همجنس‌گرایان و مابقی را برای کشتن به کمپ‌هایی همانند آشویتس می‌آورند. چرا آنها خطوط راه‌آهن را بمباران نکردند؟
پاپ همچنین درباره جنگ جهانی اول درباره «تراژدی بزرگ ارامنه» صحبت کرد اما واژه نسل‌کشی را به کار نبرد. رهبر کاتولیک‌های جهان ماه آوریل پس از این که قتل‌عام حدود ۱.۵ میلیون ارمنی را در صد سال پیش، «اولین نسل‌کشی قرن بیستم» خواند، باعث شد تا ترکیه سفیر خود را از واتیکان فرا بخواند.
پاپ فرانسیس همچنین کشتار مسیحیان در کمپ‌های روسیه در دوران دیکتاتوری استالین را محکوم کرد. وی خطاب به جوانان گفت: من کاملاً درک می‌کنم که چقدر اعتماد کردن به جهان دشوار است. همه چیز برای پول انجام می‌شود.
پاپ فرانسیس در انتقاد شدید از بازیگران جهانی در دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ گفت: قدرت‌های بزرگ اروپا را همانند کیک تقسیم کردند.
پاپ فرانسیس بار دیگر دیدگاه خود در ارتباط با درگیری‌ها در جهان امروز را مطرح و آن را برابر با «جنگ جهانی سوم» توصیف کرد.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.