خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موضوع هسته‌ای عزت و ره‌آورد خون شهیدان ماست

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه در تأسیس دین و نشر اسلام نقش تام داشته است. ایشان در تمام عبادت‌ها تا روز قیامت سهیم است. پس از وفات حضرت خدیجه جبرئیل برای تسلی حضرت زهرا می‌آید و جای بهشتی حضرت خدیجه را با خصوصیاتش برای تسلی حضرت زهرا خبر می‌دهد.
وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه ماهی است که باید از آن استفاده کنیم. ماه رمضان پرگنج است و قرار است که به اندازه هزار ماه در ان حاصل و عاید داشته باشیم بنابراین خوب است که از ظرفیت ماه مبارک رمضان در کمک به محرومین، دادرسی از گرفتاران، گره گشایی از انسان‌های بیچاره اقدام کنیم. این فرصت طلایی است و هر ماه فرصت طلایی ماه رمضان را بدست نمی‌آید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در تهران هزاران نفر نان شب ندارند افزود: اشخاص و خانواده‌های زیادی هستند که اینها در شرایط بسیار وخیمی به سر می‌برند. این فرصت را باید غنیمت بشماریم و نسبت به جنگ زده‌های سوریه، عراق و یمن توجه داشته و در دعاهایمان بعد از نماز آنها را خطاب دهیم.
آیت الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: آنطور که به بنده اطلاع داده‌اند ان‌شاءالله از هفته آینده صندوقی برای کمک به رزمندگان عراق و بلاد دیگر در نماز جمعه نصب می‌شود که خوب است از این فرصت استفاده کامل داشته باشیم و برای لیالی قدر نیز خودمان را آماده کنیم. درک شب قدر فقط به بیداری در این شبها نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بار دیگر در بیانات اخیرشان که آرامش‌بخش بود سخنانی را مطرح کردند. ما اعتقاد داریم که هم خودشان و هم کلماتشان ذکرالله است. بیانات ایشان آرامشی را در دل‌های مومنین ایجاد کرد و از طرفی مسئولین را نیز دلگرم کرد. بیانات ایشان موجب زمینه نزدیکی همه به یکدیگر شد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده در سخنان اخیرشان در دیدار مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب با سخنان بسیار دلنشینی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کردند؛ خوشا به‌حالشان البته این بار آنها را سنگین می‌کند.
آیت الله صدیقی اضافه کرد: وقتی نایب امام زمان(عج) و مرجع بزرگی افرادی را متدین، غیور و شجاع می‌دانند اما از طرفی نیز حکیمانه صحبت می‌کنند و می‌فرمایند که این شرایط به اینها مصونیت نمی‌دهد و اینها بشر هستند و ممکن است اشتباه کنند.
وی با بیان اینکه هم مجلس وظیفه دارد که چتر نظارتی خودش را برای صیانت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و پافشاری‌اش به حقوق حقه ملت مظلوم شهیدداده ایران را بگستراند و آن را داشته باشد، گفت: متوقع نبود که در این ایام مجلس تعطیل شود. حرکتی خوبی را آغاز کردند اما تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت‌های نظارتی شدید دارد. آنها با قداران روزگار مواجه هستند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه افزود: مردم باید در ایام شب‌های قدر برای تیم مذاکره کننده دعا کنند. سرنوشت این سرنوشت آینده است و فقط ما نیستیم  بلکه این یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است. موضوع هسته‌ای عزت و ره‌آورد خون شهیدان ما است. ما حاضر نیستیم که عزت و ره‌آورد خون شهیدان و روح ولایتی را که با خون شهیدانمان براین مملکت دمیده شده است را از دست بدهیم.
آیت الله صدیقی ادامه داد: ما خودمان را زیر پرچم ولایت غدیر امیرمومنان(ع) و ائمه می‌دانیم.پرچم ولایت فقیه را پرچم امام زمان(عج) می‌دانیم، ما نمی‌توانیم ذلت پذیر باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه گفته می‌شود سایر کشورهای عضو ان پی تی پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند و آن را اجرا می‌کنند اظهار داشت: ما نمی‌توانیم آنچه را که کشورهای دیگر بعضی‌ چیزها را می‌پذیرند را بپذیریم و آنها را به رخ بکشیم و بگوییم فلان کشور آن را پذیرفته است، ما ملتی هستیم که انقلاب کرده‌ایم و راه نویی را به ملت الهام می‌بخشیم. ما جایگاه خودمان را داریم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید براینکه تیم مذاکره کننده باید صلابت امام و ولایت را حفظ کند، گفت: تیم مذاکره کننده  به دعا ، توسل، نظارت و ارشاد دائم نیاز دارد.
آیت الله صدیقی اضافه کرد: حضرت آقا در تشریح خطوط قرمز هسته‌ای فرمودند که ممکن است بعضی القا کنند که ما در جلسات خصوصی به تیم مذاکره کننده اجازه‌هایی را داده‌ایم که آنها را اظهار نمی‌کنیم بلکه این طور نیست و ما خطوط قرمزی که در بیانات عمومی مطرح می‌کنیم این خطوط را در خلوت هم گفته‌ایم بعلاوه خطوط قرمز دیگری که بیان نشده نیز به آنها گوشزد کرده‌ایم و گوشزد شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما انتظار داریم که انشاءالله با عنایت صاحبان که این کشور و انقلاب صاحب دارد، این رهاورد شهیدان و سرمایه هسته‌ای جدی گرفته شود. ما در بعد انرژی نیاز مبرم به ۲۰ مگاوات برق هسته‌ای نیاز داریم. هسته‌ای در کشاورزی و همه چیز نیاز ما است که باید به آن توجه شود.
خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند رمز اینکه آمریکا دائم داوطلب می‌شود و پس پرده را ارائه کردند به طوری که این کشور کسی را به محضر مقام معظم رهبری می‌فرستد و درخواست می‌کند که در مسئله هسته‌ای مشکل را حل کنید و قول می‌دهند که شش ماهه تحریم ها را بردارند و حقوق حقه هسته‌ای ایران را هم به رسمیت بشناسند، اما حضرت آقا با بصیرت خاص خودشان می‌فرمایند که ما اعتماد به آنها نداریم و آن واسطه می‌گوید که اگر اعتماد هم ندارید امتحان کنید. و این امتحان بود که دیدیم شش ماهشان سر از دو سال درآورده است و هنوز هم زیاده خواه و افزون طلب هستند.
آیت الله صدیقی ادامه داد: برای حفظ عزت و کرامت و روح انقلابی و نیز سنگر رهبری توده‌های به پاخواسته دنیا علیه نظام استکباری جهان و جهان خواران می‌طلبد که تیم مذاکره کننده ما در این رتبه به این توجه کند که آن چیزی که باعث شده آمریکا بیاید و منت بکشد و خودش داوطلب مذاکره باشد، این بوده است که ما دست پری داشتیم ما مسئله غنی سازی ۲۰ درصدی را دانشمندان داخلی‌مان توانستند محقق کنند و آنها دیدند که تیرشان به خطا رفته و ایران به قدرتی فکرنکردنی دست یافته و با تحریم‌ها هم از پا نمی‌نشیند.
وی با بیان اینکه هرچه ما در بعد علمی و صلح آمیز هسته‌ای دستمان پر باشد، دست برتر را داریم، گفت: اگر عقب نشینی کردیم و قدر این نعمت و سرمایه را ندانستیم آنها وعده‌هایی که به ما می‌دهند وعده‌هایی پوچ است و به وعده دشمن نمی‌شود اعتماد کرد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین خواستار ادامه فعالیت تحقیق و توسعه شد و افزود: برداشتن تحریم‌های پولی مالی و بانکی چه مربوط به کنگره و دولت آمریکا باید فوراً هنگام امضای موافقت نامه لغو شود و نه تعلیق شود. اینها جزو خطوط قرمز ما است. البته از طرفی نیز اجرای تعهدات منوط به امضای آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد. آژانس خوب امتحان نداده است و در اختیار قدرت‌های بزرگ است.
آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش از موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان مسئله‌ای اساسی و سرنوشت ساز برای کشور یاد کرد و گفت: چالش‌هایی را در زمینه اقتصاد مقاومتی حضرت آقا بیان فرمودند که بیان لطیف، مهربانانه و دلسوزانه‌ای داشتند. ایشان مسئولان را سرزنش نکردند اما چالش‌ها را بیان کردند که اگر دلی ایمان و وجدانی داشته باشد باید به پا خیزد و بداند که این چتر ولایت چتر رهبری است و ادامه حرکت انبیاء است و در مقام دلسوزی و نجات همگان است.
وی در ادامه افزود: مسئله اقتصاد مقاومتی یکی از چالش‌های سطحی نگری است، با لفظ پردازی و مباحث روشنفکری اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود. اقتصاد مقاومتی حرکت، پویایی و خلاقیت است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: یکی از مراجع بزرگ حکیم ما گفته است که اقتصاد مقاومتی عرضه می‌خواهد؛ با بحث کردن و انقلت کردن نمی‌شود، اقتصاد مقاومتی حاصل تلاش‌های عقل جمعی و پذیرفته شده در محضر و رأی بسیاری از نخبگانی است که متخصص در این امر هستند، است و اختصاص به این کشور هم ندارد و در برخی کشورهای دیگر هم این مسئله با جدیت پیگیری می‌شود.
آیت الله صدیقی با تأکید براینکه آنچه ما در بعد هسته‌ای ماهواره‌ای و نانو و تکنولوژی بدست آورده‌ایم که دشمن نیز خواب آن را نمی‌دید، حاصل یک شب و دوشب نیست بلکه در راین ۱۰ سال زحمت کشیده شده است افزود: بالاخره این زحمت‌ها به بار نشست و مایه افتخار ما شد.
وی با بیان اینکه در تأمین نیازها گاهی مسائلی آسان است اما مهلک است، گفت: راه‌هایی صعب العبور است اما مایه نجات ما است، لذا معامله با دنیای غرب و اروپا و وارد کردن کالاهای آنها وابسته کردن خودمان به آنها چه بسا سهولتی داشته باشد اما کشورهای دیگری هستند که اگر به سراغ آنها برویم با سختی‌ها باید دست و پنجه نرم کنیم. اما مایه نجات کشور ما خواهد بود.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی القا می‌کنند که مشکلات کشور در گروه رابطه با آمریکا و غرب حل می‌شود و آن را به موضوع مذاکرات گره می‌زنند، گفت: اینکه برخی این طور القا می‌کنند، یا واقعاً تربیت شده‌های مکتب مادی غرب هستند و باورهایشان باورهای فاسدی است و یا مأمورین اجانب هستند. اینها می‌گویند برای اینکه مشکلات ما حل شود باید از مبانی دینی‌مان عقب نشینی کنیم و با دنیای کفر بسازیم تا آنها چراغ سبز به ما نشان دهند. این مطلب بسیار خطرناک است. هم مسئله عقب نشینی کردن از مبانی دینی ارزشهای دینی و خطوط تفکر و جریان فکری حضرت امام(ره) و هم بی اعتمادی به مردم است.
آیت الله صدیقی با بیان اینکه این موضوع که فکر کنیم مردم تحمل سختی‌ها را ندارند قضاوت نابه‌‌جایی است، اظهار داشت: اگر ما صادقانه مشکلات را با مردم درمیان بگذاریم، مردم شرایط را درک می‌کنند، آنها هشت سال و نیم جوانانشان را به قربانگاه فرستادند و زیر طابوت جوان‌هایشان حرکت کردند و گفتند که این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ما است. مردم فقیر و پابرهنه قلک بچه‌هایشان را شکاندند و قناعت‌های مثال زدنی انجام دادند اما جبهه را حمایت کردند.
وی در ادامه افزود: امام فرمود که مردم ما از مردم صدر اسلام برتر هستند، باید به این مردم اعتماد کرد و از آنها درس مقاومت گرفت.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: مسئله تکیه به معنویت در مسائل اقتصادی صریح قرآن کریم است. اگر تقوا و ایمان باشد خداوند قول داده است که یاری کند.
آیت الله صدیقی در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خوب است که در این ماه حفظ حریم خدا و اوامر الهی و نزدیک شدن به خداوند را بیشتر مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: تقوا سنگر است و بشر دائماً در حال مصاف است هم ابلیس و هم جنودش به طور مداوم ایمان، معنویت، اخلاق و ارزش‌های دینی ما را مورد هجوم قرار می‌دهند شیطان لحظه‌ای از ما غافل نیست. بنابراین برماست که همیشه خود را آماده نگه داریم و به مقابله با این دشمن کمر همت ببندیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین خطر نفس اماره بشر را از شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم جعلی تروریسم، اسرائیل بیشتر دانست و گفت: خطر نفس اماره از این جانورهای دست‌ساز آمریکا و جریانات تکفیری که خون‌خوار هستند بیشتر است.
آیت الله صدیقی اضافه کرد: اگر انسان با نفس اماره مقابله کند به بدبختی و مذلت دچار نشده و از هوا و هوس نیز دور خواهد بود.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.