خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

“تجارت خون” غربی‌ها و بازی دو سر برد عالیجناب پاپ

به گزارش ادیان نیوز،”پاپ فرانسیس” به‌صورت غیرمستقیم تولیدکنندگان اسلحه را از گروه مسیحیان واقعی خارج کرد و آنها را انسان‌هایی”ریاکار و دورو” نامید.
او که به‌خوبی متوجه رواج بی‌اعتمادی‌ روزافزون به مسیحیت و کلیسا شده، مسیحیانی که دست به تولید اسلحه می‌زنند را موجب” بی‌اعتمادی” معرفی کرد.
پاپ در این دیدار به جنگ‌ها و خشونت‌هایی که به‌نام مسیحیت و توسط مسیحیان صورت گرفته اشاره و از والدوسیان-افرادی که صد سال پیش به اتهام “مرتد” بودن از سوی کلیسای کاتولیک تحت تعقیب قرار گرفتند و بسیاری از آنها در دستگاه تفتیش عقاید کشته شدند- پوزش خواست.
خاطرنشان می‌کند، بالاترین مقام کاتولیک‌های جهان در ماه سپتامبر سال گذشته نیز از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان سلاح با تعبیر”تاجران جنگی که با قلبی فاسد، پول زیادی به جیب می‌زنند” یاد کرد.
اما نباید از یاد برد که تولید کنندگان اسلحه که با این شدت از سوی پاپ فرانسیس مورد عتاب و سرزنش قرار گرفتند، کسانی هستند که در زمره مسیحیت قرار دارند و – با اعتقاد کامل به کتاب مقدس– با ساختن اسلحه و راه‌اندازی جنگ به دنبال آغاز جنگ “آرماگدون” و مقدمه‌سازی برای ظهور مجدد عیسی مسیح(ع) هستند.
 بنا بر این گزارش، آمریکا هر ساله در صدر کشورهای دارای بالاترین بودجه نظامی قرار دارد. همچنین این کشور مسیحی بیشترین سهم از کل معاملات اسلحه را در جهان از آن خود کرده است.
همزمان با نامگذاری هزاره سوم به نام “مسیحی‌سازی قاره آسیا” توسط اسلاف پاپ فرانسیس، کشورهای مسیحی چون آمریکا و انگلیس با برداشت خاص خود از این دستور، آغاز این هزاره را به سال‌های درگیری و جنگ در گوشه و کنار جهان و به‌خصوص منطقه غرب آسیا تبدیل کردند.
عالیجناب پاپ خوب است بداند که هر دقیقه یک انسان در دنیا جانش را به‌ دلیل خشونت و درگیری‌های نظامی -که برای گردش چرخ‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب راه می‌افتد- از دست می‌دهد و تاکنون ده‌ها میلیون‌ نفر نیز با از دست دادن خانه و کاشانه آواره شده‌اند.
مطابق آمار تکان‌دهنده دیگری، بزرگ‌ترین شاخه اقتصاد در دنیا “سوداگری اسلحه” بوده و عظیم‌ترین شرکت‌های سازنده اسلحه نیز در آمریکا قرار دارند. کشوری که با رویای جنگ آخرالزمان انسان‌های بی‌گناه زیادی را در افغانستان و عراق به خاک و خون کشید.
لازم به ذکر است روسای جمهور آمریکا ملزم و مجبور به راه‌اندازی جنگ به‌طور مستقیم یا نیابتی از جانب کشورهای دیگر هستند چرا که بیشترین بخش از هرینه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا از جانب غول‌های اسلحه‌ سازی تامین می‌شود.
با توجه به مدیون بودن دولت آمریکا به این تاجران خون، تلاش‌های زیادی از جانب مقامات آمریکا برای دیگرهراسی و متنشنج کردن اوضاع مناطق راهبردی چون غرب آسیا صورت می‌گیرد.
به‌ عنوان نمونه، می‌توان به سیاست “ایران‌هراسی” غرب و تحریک کشورهای همسایه ایران توسط آمریکا اشاره کرد. این هراس ساختگی تا آنجا پیش رفته که در سال گذشته میلادی، عربستان سعودی بزرگ‌ترین وارد کننده اسلحه در جهان لقب گرفت.
علاوه بر این، هم‌اکنون که آل سعود به کشور یمن تجاوز کرده و وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را در این کشور انجام می‌دهد، نه تنها هیچ تلاشی از جانب سازمان‌های مسئول بین‌المللی و دوستان غربی این کشور، از جمله آمریکا، انگلیس  و فرانسه صورت نمی‌گیرد، بلکه بر طبل جنگ نیز بیشتر کوبیده تا بازار مکاره اسلحه‌فروشی همچنان گرم باقی بماند.
از دیگر خریداران و مصرف‌کنندگان اسلحه کشورهای غربی مسیحی، گروه‌های افراطی با تفکرات وهابی و سلفی هستند که مورد پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آن ها قرار داشته و از این‌رو می‌توان گفت، در کنار ارائه چهره‌ای خشن و غیرواقعی از اسلام توسط غرب، تامین منافع شرکت‌های اسلحه‌سازی، علت پشتیبانی و آموزش تروریست‌های تکفیری توسط آمریکا است.
در این بین نباید از نام رژیم اشغالگر قدس که مورد عنایت و لطف جناب پاپ فرانسیس قرار گرفته غفلت شود؛ چرا که این رژیم، رقابت تسلیحاتی شدیدی را در منطقه به راه انداخته و علاوه بر داشتن سلاح‌های کشتار جمعی، از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر و مرتکبین جنایات جنگی به‌شمار می‌‌رود.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.