خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض چین به دعوت دالایی لاما از سوی انگلیس

به گزارش ادیان نیوز، دفتر دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت روز پنجشنبه اعلام کرد که وی در جریان سفر هفته آتی خود به انگلیس در فستیوال گلاستونبری سخنرانی خواهد کرد. وی قرار نیست که با هیچیک از مقام‌های انگلیسی دیدار داشته باشد.

جشنواره هنرهای اجرایی معاصر گلاستونبری که بیشتر با نام گلاستونبری یا گلاستو خوانده می‌شود، بزرگترین جشنواره بدون سقف و هوای آزاد و هنرهای اجرایی جهان است که به صورت سالانه در انگلیس برپا می‌شود. گلاستونبری بیشتر برای اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره رقص، تئاتر، سیرک، کمدی و بسیاری هنرهای اجرایی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید.

دالایی لاما بار دیگر در ماه سپتامبر به انگلیس سفر می‌کند که درست یک‌ ماه پیش از سفر ماه اکتبر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به انگلیس خواهد بود. سفر رسمی جینپینگ به انگلیس اولین سفر یک رئیس دولت چین طی یک دهه گذشته خواهد بود. از نظر پکن، دالایی لاما یک‌ جدایی‌طلب خطرناک است که می‌خواهد تبت مستقل را بنا نهد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفت که اطلاعی از جزئیات برنامه حضور دالایی لاما در فستیوال گلاستونبری ندارد و نمی‌داند که وی قرار است آنجا چه کار کند. با این حال وی تاکید کرد که موضع پکن کاملا مشخص است. چین کاملا مخالف این است که یک کشور، نهاد، گروه و یا فردی به چهاردهمین دالایی لاما فرصتی برای اقدامات ضد چینی و فعالیت‌های جدایی‌طلبانه بدهد.

چین معمولا هر کشوری را که میزبان دالایی لاما باشد، محکوم می‌کند. در سال ۲۰۱۲ دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با رهبر معنوی بوداییان تبت دیدار کرد که اعتراض پکن را در پی داشت.
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.