خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سالگرد تولد داعش در بی بی سی

به گزارش ادیان نیوز، شبکه بی بی سی در یک اقدام بسیار عجیب و غیر قابل تصور، سالگرد اعلام موجودیت گروهک تروریستی داعش را اعلام کرد.
طرفداری این شبکه ازداعش مساله ای غیر قابل انکار است که یکی از نشانه های آن، مصاحبه نفیسه کوهنورد خبرنگار این شبکه با یکی از سربازان کردی که در حال مبارزه با داعش بودند می باشد. وی به صورت بسیار حرفه ای گرای مهمی را به اعضای داعش داد تا آنها را از تیررس هواپیماها و هلیکوپترهای مهاجم حفظ کند.
قضیه از این قرار بود که در یک قرارداد غیر رسمی قرار شد برای اینکه بین ماشینهای جنگی کردها و نیروهای داعش فرقی وجود داشته باشد و نیروی هوایی عراق آنها را با هم اشتباه نگیرند، نیروهای کرد از یک ضربدر بزرگ بر روی سقف ماشینهایشان استفاده کنند تا همین امر باعث تمایز بین آنها و ماشینهای داعشی شود اما بعد از مصاحبه نفیسه کوهنورد با یک جنگجوی کرد و اعلام وجود این ضربدارها بر روی سقف ماشینهای آنها، داعشی ها هم شروع به زدن علامت ضربدر بر روی ماشینهای خود کردند. یعنی با این مصاحبه بسیار حرفه ای، گرای مهمی به داعشی ها از طریق تلویزیون رسمی انگلستان یا همان «بی بی سی» داده شد. البته گفتنی است که این شیوه اطلاع رسانی از طریق رسانه عمومی و عوام.
این در حالی است که یکی دیگر از نشانه های طرفداری این شبکه از داعش، نوع بیان اسم این گروهک تروریستی در شبکه بی بی سی است. بی بی سی هیچ گاه حاضر نشده از کلمه تروریست بر علیه این گروه استفاده کند و همیشه این گروه را با نام «گروه دولت اسلامی» یا داعش خطاب کرده است. این در حالی است که بی بی سی حمله به مجله موهن شارلی ابدو در فرانسه را یک حمله تروریستی عنوان کرد، حمله ای که در آن چند نفر کشته شدند اما داعشی که روزانه صدها نفر را در عراق و سوریه و مکانهای دیگر سر می برد هنوز از چشم دست اندرکاران بی بی سی، تروریست نیست.
شب گذشته بود که شبکه بی بی سی سالگرد تاسیس گروه تروریستی داعش را اعلام کرده و در پوشش آن در صدد تخریب چهره اسلام هم بود که این کار را با روش های بسیار نرم و رسانه ای انجام داد. گزارش بی بی سی از این قرار بود:
“هفته آینده اولین سالگرد اعلام خلافت گروه موسوم به دولت اسلامی است…  شاید به این دلیل باشد و شاید هم کاملا اتفاقی که در یک روز جمعه ماه رمضان در سه قاره حملاتی مرگ بار رخ داد. حملاتی که ممکن است جدا از دین و مذهب عاملانش، هیچ ارتباط سازمانی با هم نداشته باشند…”
بی بی سی با همین گزارش ساده این توهم را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که حملات تروریستی در اقصا نقاط جهان یک وجه مشترک دارند و آن مذهب مشترک تروریست هاست که همانا اسلام است و این موضوع چیزی نیست جز ادامه پروژه اسلام هراسی که حدود ۳ سال پیش، غرب آن را کلید زده است.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.