خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دزدی های کلان دومین اسقف گری جهان

به گزارش ادیان نیوز، خیلی از بچه هایی که منتظر عمل جراحی بودند یا زنانی که از خشونت های جنسی و خانوادگی فرار کرده بودند، هیچوقت رنگ آن ۳۵۰ هزار دلاری که به عنوان کمک به آنها اختصاص داده شده بود، ندیدند، چون یک نفر با عنوانی دهان پرکن مثل اسقف اعظم پاراگوئه آن بالا نشسته بود و احتمالاً همه را هم بالا کشیده بود.
به گزارش آسوشیتدپرس، روجرو لیویریِس پلانو اسقف پارگوئه و در حقیقت صاحب دومین اسقف گری بزرگ جهان چندی پیش از سوی پاپ فرانسیس و به دلیل فساد مالی اخراج شد، اما حکایت دزدی های این اسقف کاتولیک تمامی ندارد.
اسقف پلانو متهم است بسیاری از پول های اهدایی نهادها و مردم را خرج وابستگان خود کرده و البته خود را نیز بی نصیب نگذاشته است. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هم به تازگی دستور داده پرونده فساد این اسقف اهل آمریکای جنوبی به دقت بررسی و موشکافی شود.
بسیاری از کشیش ها و رهبران کلیساها در نقاط مختلف پاراگوئه درتلاش اند تا آمدن پاپ به این کشور در پنجم جولای، بدهی های بالا آمده توسط اسقف سابق را پاک کنند اما بعضی از آنها نیز این کار را به وسیله امور غیرقانونی مانند قمار و بخت آزمایی انجام می دهند.
 
خیلی ها معتقدند اسقف سابق پاراگوئه یک مافیای قدرتمندو تمام عیار بود. همین ۸۰۰ هزار دلاری که مجموعه اسقف گری پاراگوئه- بعنوان یکی از فقیرترین کشورهای آمریکائی جنوبی- با آن دست به گریبان است، حاصل فعالیت های اسقف پلانو است. 
بدختی یک میلیون عضو کلیسای پاراگوئه این است که همه می دانند اسقف پلانو دزدی کرده اما هیچ کس نمی تواند این موضوع را ثابت کند چون ظاهرا مدرکی وجودندارد، اما همه امیدوارند، آنها به بررسی های دقیق پاپ فرانسیس امیدوارند تا حداقل تکلیف دو زمین ۴۰۰ هزار دلاری متعلق به کلیسا که توسط اسقف دزد فروخته شده، معلوم شود.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.