خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گروههای تکفیری انسانیت ندارند چه برسد به اسلام

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، به فلسفه امتحان‌های الهی اشاره کرد و گفت: خداوند با این که عالم به غیب است؛ انسان‌ها را مورد‌ آزمون و امتحان قرار می‌دهد؛ چنان که از پیامبران نیز امتحان‌ گرفته است.
او امتحان‌های الهی را موجب رشد و کمال انسان‌ها خواند و اظهار داشت: امتحان‌های الهی موجب می‌شود استعدادهای بالقوه انسان، بالفعل شود؛ چنان که این آزمون‌ها و ابتلاها برای توبیخ پیامبران نبوده؛ بلکه نوعی تکریم و احترام ‌آنها بوده است.
آیت الله سبحانی ابراز داشت: بعد از این که یهودیان با کفار شرق و غرب مدینه متحد شدند به این شهر حمله کردند که شهید مطهری در این زمینه می‌فرماید «امروز شرق و غرب با این که از دو عقیده متضاد کمونیسم و لیبرالیسم هستند برای نابودی اسلام با هم متحد شده‌اند».
او جنگ احزاب را نوعی امتحان برای مسلمانان برشمرد و گفت: قرآن تصریح می‌کند که چهار گروه از اصحاب در این امتحان مردود شدند؛ نخست منافقان که در باطن کافر و در ظاهر مسلمان هستند و گروه دوم کسانی که ضعیف الایمان‌ هستند. گروه سوم؛ افرادی که روحیه مردم را تضعیف کرده و  مسلمانان را به خالی کردن میدان جنگ تشویق می‌کردند و گروه چهارم؛ گروهی که از پیامبر(ص) به بهانه نا‌امنی خانه‌هایشان، اجازه مرخصی می‌خواستند و قصد داشتند از جبهه فرار کنند.
این مرجع تقلید به کلام وحی اشاره و تصریح کرد: خداوند می فرماید «اگر دشمن وارد مدینه می‌شد و به این گروه‌ها دستور می‌داد که باید از اسلام برگردند؛ آنها لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و سریع کافر می‌شدند». اگر جوانان غیوری همچون حضرت علی(ع) نبودند، دشمن وارد مدینه‌ می‌شد و همه مسلمانان را به قتل می‌رساند؛ چنان که هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان باایمان با نثار جانشان در برابر دشمنان اسلام ایستادند و ذره‌ای از کشور را از دست ندادند.
او با تأکید بر ایستادگی مسؤولان در برابر دشمنان گفت: با توجه به تأثیر ایمان در مقاومت و ایستادگی جوانان، مسؤولان باید برنامه‌های ایمانی و اخلاقی برای جوانان داشته باشند و از غرب پیروی نکنند.
آیت الله سبحانی با اشاره به سنگ‌اندازی غرب در مسیر انرژی هسته‌ای افزود: برنامه هسته‌ای بهانه‌ای در دست دشمنان است؛ تا همه چیز را از مردم ایران بگیرند؛ زیرا آنها با ایران مستقل و عزتمند مخالف هستند؛ بنابراین برنامه‌های کشور باید بر اساس اسلام باشد.
استاد حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایات گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: این گروه‌های تکفیری، مردم را در نماز جمعه می‌کشند و افتخار می‌کنند، اینها انسانیت ندارند چه رسد به اسلام.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.