خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحقیر مخالفان، علت اصلی شکست حزب اردوغان در ترکیه

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از الوعی نیوز؛احمد هاکان از نویسندگان اسلام گرای ترکیه درتحلیل نتایج انتخاباتی پارلمان ترکیه در روزنامه حریت دلایل شکست اردوغان را اینگونه ذکر نمود:
 تکبر و تخلف فاحش اردوغان از قانون اساسی و عدم بی طرفی رئیس جمهور در انتخابات؛ تحقیر و احمق خواندن مخالفین و هواداران آنها؛ اعمال فشار شخص رئیس جمهور و نخست وزیر به دستگاه های حاکمیتی به نحوی که تمامی محلهای نصب پلاکارد ومحلهای تعیین شده برای برگزاری میتینگ دراختیارحزب حاکم قرار گرفته بود و… باعث شکست این حزب درترکیه شده وآینده سیاسی ترکیه را به سمت بی ثباتی سوق داد.
 مردم از اینکه اردوغان به عنوان رئیس جمهور؛ احزاب مخالف را درمیتینگهای انتخاباتی تحقیر می کرد ناراحت شده وبا رای ندادن بهحزب آک پارتی عکس العمل نشان دادند.
با توجه به ناتوانی اردوغان وحزب تحت سلطه او در بدست آوردن حدنصاب کرسی های تشکیل حکومت(۲۷۶کرسی) درانتخابات ۱۷ خرداد، حزب عدالت و توسعه مجبور به تشکیل حکومت ائتلافی خواهد بود. سابقه دولتهای ائتلافی درتاریخ جمهوری ترکیه همیشه مساوی بوده با بی ثباتی اقتصادی ونارضایتی های اجتماعی نظیر آن چه ترکیه از سال ۱۹۹۹ تا۲۰۰۲ با ائتلاف به رهبری حزب دموکراتیک چپ با ۱۳۶ کرسی ونخست وزیری بلنت اجویت وحزب حرکت ملی گرا با ۱۲۹ کرسی وحزب آناپ با ۸۶ کرسی شکل گرفته بود. 
این تحلیلگر ترک با اشاره به روابط دولت آک پارتی با اسرائیل نوشت: چه بسا روزی دولت آ.ک.پ مجبور شود بخاطر گسترش ارتباط سیاسی واقتصادی با اسرائیل خیلی بیشتر ازآن چیزی که امروز از دست داده متضرر شود.
 متدینین آگاه ترکیه عقیده دارند ظلم اردوغان به ملت سوریه و مشارکت آک پارتی در تمامی جنایت های تروریست ها درعراق و سوریه و روابط تجاری فعال بین ترکیه واسرائیل درنهایت منجر به غضب خدا شده و شکست بیشتر اردوغان در انتخابات های آینده را درپی خواهد داشت. 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.