خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لزوم کنشگری دانشگاهی وفضای مجازی مسلمانان در گرجستان

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در محل حوزه ریاست این سازمان، میزبان حاج فائق نبی‌اف رئیس اداره مسلمانان گرجستان و هیأت همراه بوده و در جریان دیداری صمیمی در خصوص موضوعات فرهنگی و دینی تبادل نظر کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در محل حوزه ریاست این سازمان، میزبان حاج فائق نبی‌اف رئیس اداره مسلمانان گرجستان و هیأت همراه بوده و در جریان دیداری صمیمی در خصوص موضوعات فرهنگی و دینی تبادل نظر کردند.

آقای نبی‌اف طی سخنانی ضمن تشکر از همکاریهای صمیمانه سفارت ج.ا.ایران و رایزنی فرهنگی ج.ا.ا در گرجستان اشاره کرد که اداره مسلمانان گرجستان با مدیریت ایشان مسئولیت نظارت بر عملکرد ششصد زیرمجموعه روحانی را داشته و به ترویج و پرورش امور دینی در این کشور می‌پردازد. نبی‌اف علاوه بر اشاره به وجود پانصد مسجد فعال در گرجستان، بر ضرورت ایجاد دارالقرآن در کنار کتابخانه‌ها در مساجد تأکید و بر اهمیت نقش آن‌ها در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف حاکم نظام جهانی اشاره نمود و بر نقش دین و آموزه‌های دینی در تمدن آینده تأکید کرد و توجه به وحدت اسلامی و شکل گیری امت اسلامی بعنوان مقدمه­ی تمدن نوین، را امری ضروری شمرد. وی، لزوم توجه به مسئله فلسطین را به عنوان موضوعی مورد اجماع امت اسلامی مهم دانست . رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی همچنین ضرورت تقویت تعامل دانشگاهی و حوزوی و به اشتراک‌گذاری دانش تخصصی تولید شد . پس از انقلاب اسلامی را متذکر شد و بر جبران این خلأ بوسیله همکاری‌های لازم تأکید نمود.وی از آموزش زبان فارسی بعنوان یک اقدام سازنده یاد کرد .

ایمانی پور تبادل دانشجویی و اقدامات تاثیرگذار در فضای مجازی را از دیگر محورهای مهم همکاری عنوان کرد و به مقابله با پدیده ایران هراسی اشاره نمود و بیان داشت هر کشوری که قوی می‌شود باعث هراس دشمنانش خواهد شد که این یک امری طبیعی است اما باید با تبیین درست با آن مقابله کرد.

رئیس اداره مسلمانان گرجستان توسعه همکاری با نمایندگان ج.ا.ا برای ارتقاء سطح علمی مسلمانان گرجستان را لازم دانسته و خواستار تبادل هیئت­های علمی بین دو کشور گردید. وی گسترش دارالقران­ها را در کنار مساجد، از جمله­ی برنام­های تحولی این دوره از مسئولیت اداره دینی گرجستان دانست و خواستار همکاری در ایجاد یک مرکز قرآنی جامع در گرجستان شد.

جلسه با بررسی راهکارهای توسعه روابط فرهنگی و دینی و تبادل دیدگاه‌های دو جانبه به پایان رسید.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.