خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پر کردن خلأهای معنوی، مانع گسترش عرفان‌های نوظهور می‌شود

به گزارش ادیان نیوز، مهدی وزنه با اشاره به گسترش عرفان های نوظهور در جامعه گفت: عرفان های نو ظهور دستاورد غرب است که وارد کشور شده و هر کدام از آن ها کتاب به زبان فارسی ترجمه شده دارند.
این استاد دانشگاه و حوزه در زمینه اینکه چگونه بعضی افراد به این عرفان ها رو می آورند بیان کرد: جعل نسبت به آموزه های دینی و اعتقادی که سعی می کنند عرفان ها خود را اسلامی قرار دهند و ماهیت پشت پرده این آموزه ها است که خیلی از افراد را بالا می برد ولی نمی دانند چه مضراتی دارد مثل کسانی که دچار بحران در خانواده می شوند.
وی اظهار کرد: برای مقابله با این فرقه باید از لحاظ علمی و عملی کار کنیم که زمینه عملی آگاهی دادن به آحاد جامعه نسبت به این فرقه ها و تولید عرفان های اسلامی با زبان روز از عارفان مسلمان در قالب رمان قرآن که چند آیه در زمینه قصه است که بیشتر استفاده شود.
حجت الاسلام وزنه در زمینه مقابله با فرقه ها گفت: معرفت زایی در رابطه با مفاهیمی چون هستی شناسی ، امام شناسی، انسان شناسی، خدا شناسی، معاد شناسی و شناخت عرفان های حقیقی و کاذب و تبیین ویژگی عارفان حقیقی و دروغی طراحی مهندسی اخلاقی و تربیتی در سطح کلان و خرد و تاکید بر عقلانیت است.
وی ادامه داد: تقویت باورهای دینی و شریعت روشنفکری پیرامون فرقه ها در بحث درست و عالمانه و نقد منصفانه و استفاده از ظرفیت مجالس مذهبی معرفی الگو و تقویت روابط عاطفه در خانواده از موارد مقابله با عرفان های کاذب است.
این استاد دانشگاه و حوزه در زمینه وهابیت گفت: وهابیت دارائی چهار قسمت ۱- پیشینه ۲- باورها ۳-عملکردها ۴- گونه ها است.
وی در زمینه پیشینه وهابیت افزود: رگ های اعتقادات وهابیت جریان های متعددی است و خود را سلفی می دانند.
این استاد حوزه دانشگاه خاطر نشان کرد: باورها ی آنها بر خلاف نظرات شیعه و عموم اهل سنت است مثلا همه توسل به اهل بیت را قبول دارند ولی آنها قبول ندارند و عملکرد آنها بعد از ۱۱سپتامبر قرائت اسلام رادیکاری به دست وهابیت است و با شمشیر و قرآن به دست سر می برند و خطر آنها احیای جنگ های صلیبی است. 
منبع: حیا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.