خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترویج خرافات برای عضویابی در فرقه‌ها؛ از “فالون‌دافا” تا “مسیحیت تبشیری”

به گزارش ادیان نیوز،”لی هنگجی” سرکرده فرقه‌ای چینی به‌نام “فالون دافا” است. او که تحصیلات دانشگاهی و حتی شاید متوسطه نیز نداشته، در کتاب خود از زبانی ناشناخته با عنوان “زبان کیهانی” سخن به میان آورده و منظور از آن را صحبت ناگهانی یک شخص به زبان ناشناخته تعریف کرده است.
او پا را از این نیز فراتر گذاشته و مدعی شده که افرادی که به چندین زبان مختلف صحبت می‌کنند، یک مهارت یا توانایی فوق طبیعی ندارند؛ بلکه این توانمندی را ناشی از”کنترل فکر شخص به‌وسیله یک روح خارجی” می‌داند.
“لی هنگجی” در ادامه گفته که زبان کیهانی موضوعی است که خود فرد نیز از آن سر در نمی‌آورد. این دقیقا منطبق با همان ادعاهایی است که در فرقه مسیحیت تبشیری از آن با عنوان “دعا به زبان‌ها”یاد می‌شود.
یکی از افرادی که به‌طور مداوم از این شیوه فریبکارانه استفاده می‌کند، “رضا صفا” مجری شبکه صهیونیستی نجات است. او با پشت سر هم آوردن حروفی مدعی است که عطیه دعا به زبان‌ها را از روح‌القدس دریافت کرده و دعا به غیر از این زبان را هم مورد قبول نمی‌داند.
هرچند در نحوه بهره‌گیری از این به اصطلاح عطیه ادعایی، اقوال مختلفی بین سران مسیحیت تبشیری مطرح شده، اما در اصل بهره‌مندی افراد از این توانایی بین آنها اتفاق نظر وجود دارد.
 علاوه بر این، “لی هنگجی” مدعی شده که در جلسات، افرادی دست او را گرفته و رها نکرده تا آنها را شفا دهد و ادعا کرده به‌طور مستقیم بیماری افراد را شفا می‌دهد. حتی کسانی که در محل‌های تمرین حرکات منتسب به فرقه را انجام می‌دهند، “فاشن” او را خواهند داشت و بیماری‌شان معالجه خواهد شد.
از طرف دیگر، “رضا صفا” در سفرهای تبلیغی که به آفریقا داشته و به‌عنوان تیزر تلویزیونی از شبکه نجات پخش می‌شود، افرادی را از جلوی خود عبور می‌دهد و مدعی می‌شود که آنها درمان شده‌اند.
این مبلغ مسیحیت صهیونیستی، همچون سرکرده “فالون‌دافا”، از راه دور و در برنامه‌های تلویزیونی از بینندگان درخواست می‌کند که دستشان را بر روی تلویزیون گذاشته و به‌عنوان یک نقطه تماس، فرمان به خروج بیماری از بدن آنها را می‌دهد!
اعتقاد به خرافات در فرقه‌های فالون‌دافا و مسیحیت تبشیری در مرز خطرناکی قرار دارد و فرد را در منجلاب ترس، وحشت، انزواطلبی و … قرار می‌دهد. سرکرده فرقه چینی فالون‌دافا، به افراد تعلیم می‌دهد که آنها به تسخیر ارواح و یا حیوانات درآمده‌اند.
همچنین چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی مطلبی منتشر شد که نشان می‌داد، اعتقاد به خرافات و خروج ارواح و دیو از بدن و مسائلی از این قبیل جایگاه ویژه‌ای در فرقه جماعت ربانی داشته است.
مطابق گفته‌های این فرد، مراجعین متعددی برای رسیدگی به خرافاتی این‌چنینی به مسئولین این کلیسای غیرقانونی مراجعه کرده و حتی یکی از عوامل سرشناس فرقه مسئول بررسی پرونده افراد مراجعه کننده و روند رسیدگی به آن در راستای مطابقت اعمال اخراج جادو، ارواح، شریر و دیو و … با کتاب مقدس تعیین شده بود.
وجه دیگر تشابهات فرقه فالون‌دافا با مسیحیت صهیونیستی، ادعای مذهب و دین نبودن آن دو است. “فالون‌دافا” یک “روش تزکیه” و “مسیحیت تبشیری” نیز یک “رابطه” تعریف شده تا به زعم سرکردگان آنها، افراد را از محدودیت‌های دینی آزاد و به او اطمینان خاطر دهند که ولنگاری و بی‌قیدی محض، مورد تائید آنها قرار دارد.   
  بنا بر این گزارش، “لی هنگجی” که با ترفند وکلاهبرداری، عده‌ای را به دور خود جمع کرده بود، در اواخر قرن گذشته میلادی، باعث مرگ سه هزار بیمار- که عمدا  از رفتن نزد پزشک خودداری و به دنبال کسب تقوا بودند- شد و دولت چین به‌شدت با این فرقه مقابله کرد و او به آمریکا پناهنده شد و به دلایل سیاسی مورد حمایت آمریکا و صهیونیسم قرار گرفت.
بعد از این ماجرا، این فرقه که خود را غیرسیاسی و بر اساس روش تزکیه می‌دانست، به ناگاه تبدیل به یک گروه سیاسی شده و در مقابل دولت کمونیستی چین قرار گرفت و ادعای براندازی کرده و امروزه می‌توان مقابله با دولت کمونیستی چین را یکی از اهداف آن معرفی کرد.
گفتنی است، سایت فارسی فرقه “فالون‌دافا” در ایران بدون فیلترینگ قابل دسترسی بوده و بخشی از آن نیز به موضوع شکنجه اعضای فرقه توسط دولت چین اختصاص دارد تا بدین‌وسیله خود را مظلوم و جفادیده جا زده و با هدف جذب مردم مسلمان ایران، پیروان فرقه را مخالف با دولتی ضددین معرفی کرده‌اند.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.