خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارسال بسته رمضان به زندانیان ایرانی در تایلند

با عنایت به فرا رسیدن ماه رمضان و با توجه به اینکه تعدادی از هموطنان ایرانی در زندا‌ن‌های تایلند در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، بخش کنسولی سفارت ایران در بانکوک اقدام به ارسال بسته رمضان برای روزه‌داران زندانی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با عنایت به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در آستانه آغاز سال نو طبق روال هرساله با توجه به اینکه تعدادی از هموطنان ایرانی در زندا‌ن‌های تایلند در حال طی نمودن دوران محکومیت خود هستند، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک، اقدم به تهیه بسته رمضان حاوی مواد غذایی، خرما و دیگر کالاهای مورد نیاز برای روزه‌داران زندانی کرد.

رضا مطلبی، مسئول بخش کنسولی سفارت ایران در بانکوک با اعلام این خبر افزود: علاوه بر ماه سراسر نور و پر از فیض رمضان، در ماه‌های دیگر سال نیز بسته‌های فرهنگی و قرآنی و سایر اقلام مورد نیاز برای تقویت روحیه اتباع زندانی ارسال می‌شود.

رضا مطلبی تصریح کرد: ماه رمضان و روزه‌داری بر اساس فرهنگ قرآنی و باور بسیاری از مسلمانان به‌ویژه مردم شریف ایران، تنها دست‌کشیدن از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه مجالی برای توجه به دیگر انسان‌هاست، آنانی‌که ممکن است در ماه‌هایی غیر از رمضان هم به سبب مشکلاتی، کمتر بیاشامند و کمتر بخورند.

هسته اصلی عبادات ماه مبارک رمضان همین کمک کردن به دیگران است. شاید در دیار غربت و دوری از میهن هیچ چیزی دیگری مهمتر از مساعدت و کمک به یک هموطن زندانی در خارج کشور نباشد.

اکنون در آستانه سال نو و آغاز بهار ۱۴۰۳ و در ماه مبارک رمضان، بسیاری از هموطنان زندانی، نگاهشان به حمایت‌های سفارت است و بر اساس همین نگاه، بخش کنسولی سفارت ایران در تایلند همواره تلاش کرده تا در جهت استیفای حقوق هموطنانان گرامی به طور جدی در حوزه این نمایندگی گام‌های مؤثری را در این زمینه بردارد و حمایت‌های کنسولی لازم را در حوزه زندانیان ایرانی با جدیت کامل پیگیری و مطالبه نماید.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.