خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت‌الاسلام انصاریان: خداوند در کتاب وجود انسان آیات شگفت‌آوری نوشته است

یک استاد اخلاق با بیان اینکه عالم آفاق، قرآن و انسان سه کتاب از آفرینش خداوند هستند، گفت: وجود انسان هم کتاب الهی است که خداوند در آن آیات شگفت‌آوری را نوشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در ماه مبارک رمضان در مسجد امیر سخنرانی و اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند با قلم قدرت خود سه کتاب هستی، قرآن و وجود انسان را نوشته است، یعنی آنها را ایجاد کرده است. عالم آفاق، قرآن و انسان سه کتاب از آفرینش خداوند هستند که هر کدام به یک کیفیتی با هم برابری دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از کتاب های پروردگار که با قلم قدرت او به وجود آمده، طبق آیات قرآن مجید آفاق است که می‌فرماید من حتماً نشانه‌های قدرت عظمت و رحمت خود را در آن به شما نشان خواهم داد، تصریح کرد: از زمان حضرت آدم(ص) انبیا الهی مردم را با این نشانه‌ها آشنا کردند و وجود رسول خدا(ص) و ائمه طاهرین(ع) آیات این کتاب را برای مردم تلاوت کردند که به نشانه های الهی آگاه شوند.

وی با بیان اینکه کلمه آیات جمع نشانه‌ها است، اضافه کرد: از کتاب دیگری که با قلم قدرت خود آیات آن را نوشته و ایجاد کرده، کتاب وجود انسان است، خداوند در قرآن کریم به خصوص از وجود انسان نام می‌برد، وجود انسان یک کتاب الهی است که در طول تاریخ اکثر انسان‌ها به این لطف ربانی توجه نداشتند که وجود آنها کتاب الهی است و خداوند در این کتاب آیات شگفت آوری را نوشته است. شگفتی این آیات در فرمایشات پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) به صورت‌های گوناگون بیان شده است. امیرمومنان امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: شگفتا از این انسان که با یک ذره گوشت به هر زبانی می‌تواند صحبت کند و با یک ذره پی هرچیز و هرجا را می‌بیند و با یک قطعه استخوان همه صداها را می‌شنود، این عظمت قدرت الهی را نشان می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: در تاریخ است که پادشاهی غرور خود را به نهایت رسانده بود، فرشتگان تعجب کردند که چرا خداوند یک تلنگر به او نمی‌زند که از این تکبر و غرور خود دست بردارد، تا اینکه به اذن خداوند زمان خالی کردن تکبر و باد کبر و غرور او فرارسید، خداوند به یکی از فرشتگان خود دستور داد که به شکل طبیب شده و بر آن فرد ظاهر شود، چرا که پیش از آن خداوند این فرد متکبر را به حبس ادرار دچار کرد که طبیب‌ها برای آن علاجی نداشتند. خداوند به فرشته فرمود که تو برو و بگو من به علم طب آگاه هستم و تو را درمان می کنم به یک شرط که مملکت خود را به نام من سند بزنی وقتی پادشاه مجبور شد این کار را انجام دهد، به او گفت تو به چیزی غرور داری که به تو مطلقا تعلق ندارد.

این استاد اخلاق بیان کرد: در نوشته‌های مرحوم آیت الله کلباسی دیدم که یک بار یک قریه نشین به زیارت امام رضا(ع) می آید به مسجد گوهرشاد وارد می شود و می‌بیند چراغ‌ها خاموش است آیت الله کلباسی دعای کمیل می خوانند و همه گریه می‌کنند او هم در کنار مردم می‌نشیند و شروع به دعا می کند پیوند عجیبی با دعا برقرار می‌کند، وقتی دعا تمام می‌شود آن فرد قریه نشین خدمت آیت الله کلباسی می‌آید و می‌گوید چراغ‌ها که خاموش بود در یا رب سوم که اواخر دعای کمیل است من دیدم که یک نفر صف به صف می‌گردد و کارت آزادی از عذاب جهنم را به برخی از افراد می‌دهد یکی را هم به من داد، اما وقتی چراغ‌ها خاموش شد دیدم که آن شخص و کارت نیستند، آیت الله کلباسی فرمود: این را برای کسی نگو، این مسأله برای ایشان تعجب آور نبود زیرا آن کسی که شب جمعه با خدا وصل شود برات آزادی از عذاب را به او می‌دهند، که یکی مربوط به خداوند و دیگری مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) است. شب جمعه کسانی که حضرت سیدالشهدا (ع) را از دور یا نزدیک زیارت کنند یک برگه به امضای حضرت زهرا (س) آنها داده می‌شود که از آتش جهنم امان یابد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.