خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش مرکز فتوای مصر به انفجار یک کلیسا در موصل

به گزارش ادیان نیوز، از پایگاه خبری الیوم السابع، این سازمان مصری در بیانیه خود با تاکید بر اینکه انهدام و انفجار کلیساها، از محرمات شرعی است که توسط گروههای تکفیری و خشونت آمیز جعل می شود، افزود: تخریب و انفجار اماکن عبادی خلاف اصول اسلام و اهداف عالیه آن است.
دیده بان فتاوای تکفیری در مرکز صدور فتوای مصر عنوان داشت: فتنه طایفه ای و درگیری های مذهبی، عنصری پویا برای تروریست های داعش است به طوری که درگیری ها و نزاع های طایفه ای بهترین فضا برای داعش به منظور سیطره بر مناطق مختلف محسوب می شود.
بیانیه این سازمان وابسته به مرکز صدور فتوای مصر در ادامه آورد: می توان گفت که درگیری های مذهبی و طایفه ای در سوریه و عراق از مهمترین دلایل حضور گروه تروریستی داعش در آنجا محسوب می شود.
این مرکز اضافه کرد: هدف قرار دادن شیعیان عربستان و کویت به منظور تحریک آنها برای ورود به جنگ با اهل سنت و در نهایت ورود در درگیری های مذهبی و جنگ های داخلی است؛ جنگ هایی که زمینه ورود داعش به آن کشورها را فراهم می کند.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.