خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غلبه منطق “از نهر تا بحر” بر توهم ” از نیل تا فرات”

به گزارش ادیان نیوز، جمعه آخر ماه مبارک رمضان به ابتکار امام راحل عظیم‌الشان (ره) به‌نام روز قدس نامگذاری شده که هر ساله در چنین روزی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، فریاد مبارزه با ظلم و جنایت و پایان اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را سر می‌دهند.

رژیمی که شعار از “نیل تا فرات” را سر می‌داد و در بالا و پائین پرچم جعلی خود نیز دو خط آبی به این نشانه، گنجانده بود، امروز به یکی از مستاصل‌ترین رژیم‌های جهان تبدیل شده و تنها آرزوی ادامه تسلط بر همین مناطق اشغال شده را دارد؛ اما این رویا، با انتفاضه و مقاومت فلسطینیان غیور به کابوس وحشتناک آنها تبدیل شده است.

در مقابل این شعار تهی و بی‌اساس، اما ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، نظریه “از نهر تا بحر”- کل جغرافیای فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه- را مطرح کرده‌اند که شواهدی از تحقق آن در آینده‌ای که شاید چندان هم از این زمان دیر نباشد، خبر می‌دهند.

ارتش رژیمی که خود را یکی از قوی‌ترین نیروهای نظامی جهان معرفی می‌کرد و پیروزی در جنگ شش روزه خود با اعراب را در بوق و کرنا کرده بود، نزدیک به یک دهه است که شکست‌های مفتضحانه و غیرقابل پیش‌بینی را متحمل شده است.

شکست در مقابل حزب‌الله لبنان در جنگ موسوم به ۳۳ روزه، ناتوانی در برابر مردم مظلوم غزه در جنگ‌های نابرابر ۲۲، ۸ و ۵۰ روزه، همگی از به پایان رسیدن عمر یکی از غیربشری‌ترین و درنده‌ترین رژیم‌های عالم حکایت دارد و در این جنگ‌ها، مثل قدیمی اروپایی “جنگ‌ها موسم برداشت یهود است” هیچ رنگی از حقیقت به خود ندیده و در آینده نیز نخواهد دید.

اختلافات داخلی در بین سران رژیم جعلی صهیونیستی، حمله به صهیونیست‌های سیاه‌پوست، تخریب کلیساها، به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط واتیکان و دیگر کشورهای هم‌پیمان این رژیم و نمونه‌های دیگری از این قبیل، از ناهماهنگی و آشفتگی در اردوگاه دشمنان اسلام و فلسطین خبر داده و نوید بازگشت دوباره قدس شریف به آغوش اسلام را سر می‌دهد.

بنا بر این گزارش، مقدمه‌سازی حضور صهیونیست‌ها در منطقه فلسطین با قیمومت انگلیس بر این کشور، تلاش‌های فرقه ضاله بهائیت، اعلامیه بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس و اعلام موجودیت صهیونیسم یهودی و مسیحی در اواخر قرن نوزدهم میلادی، نشان از یک برنامه‌ریزی هماهنگ برای پاک‌سازی اروپا و آمریکا از صهیونیست‌های بدصفت و سرازیر شدن آنها به منطقه راهبردی فلسطین بود.

تا آنجا که سازمان ملل که توسط کشورهای غربی اداره می‌شود، تشکیل دو دولت در این منطقه را اعلام کرد و جالب آن است که رژیم جعلی صهیونیستی تاسیس شد، اما فلسطین تاکنون عنوان یک دولت مستقل به خود نگرفته است؛ هرچند که فلسطین از “نهر تا بحر” بوده و وجبی از این خاک متعلق به صهیونیست‌ها نبوده و نخواهد بود.

اشتباه راهبردی سازش با صهیونیست‌ها که از چند دهه پیش تاکنون از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شده، نه تنها از خوی درندگی صهیونیست‌ها کمتر نکرده؛ بلکه برعکس آنها را برای کشتار فلسطینیان و ادامه شهرک‌سازی جری‌تر کرده و نشان داده که تنها گزینه پیش روی ملت فلسطین و کشورهای اسلامی، “مقاومت” است.

از سوی دیگر، فلسطینی کردن موضوع فلسطین توطئه خطرناکی است که متاسفانه در سال ۱۹۸۸ برای نخستین بار توسط “یاسر عرفات” پذیرفته و یا به‌عبارت بهتر، حق موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخته شد.

هنوز هم رهبران سازش‌کار این تشکیلات از گذشته درس عبرت نگرفته و “محمود عباس” سخن از طرحی به میان آورده بوده که تنها ۲۱ درصد خاک فلسطین و اراضی اشغالی ۱۹۶۷ به فلسطینیان تعلق می‌گرفت که از مذاکرات تقسیمی ۱۹۴۷ هم کمتر بوده و جالب است همین مقدار ناچیز هم مورد قبول رژیم صهیونیستی قرار نگرفت.

علاوه بر این کشورهای غربی با تعبیر “جامعه موزائیکی” درباره منطقه غرب آسیا، در صدد انتقال دادن منشا ناآرامی‌های این منطقه به تنوعات قومی، مذهبی، نژادی و … هستند که البته این تحلیل، گمراه کردن اذهان عمومی بوده و پرواضح است، ریشه همه درگیری‌ها غده سرطانی رژیم صهیونیستی است.

ولی امر مسلمین جهان در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به زیبایی ودرایت، نقشه عملی نجات فلسطین از چنگال غاصبین را ارائه نمودند. ایشان فرمودند:”ما نه جنگ کلاسیک ارتش‌های کشورهای اسلامی را پیشنهاد می‌کنیم، و نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را، و نه البته حکمیّت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌‌المللی را. ما همه‌پرسی از ملت فلسطین را پیشنهاد می‌کنیم. ملت فلسطین نیز مانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و نظام حاکم بر کشورش را برگزیند. همه‌ی مردم اصلی فلسطین از مسلمان و مسیحی و یهودی ـ نه مهاجران بیگانه ـ در هر جا هستند؛ در داخل فلسطین، در اردوگاه‌ها و در هر نقطه‌ی دیگر، در یک همه‌پرسی عمومی و منضبط، شرکت کنند و نظام آینده‌ی فلسطین را تعیین کنند. آن نظام و دولت برآمده از آن پس از استقرار، تکلیف مهاجران غیر فلسطینی را که در سالیان گذشته به این کشور کوچ کرده‌اند، معین خواهد کرد.”

امسال، روز قدس از اهمیت بالاتری نسبت به سال‌های پیش برخوردار است؛ چرا که بعد از شکست سال گذشته رژیم صهیونیستی در جنگ نابرابر غزه، بلندگوهای استعماری و رسانه‌های وابسته غربی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا مساله فلسطین را از موضوع اصلی و اولیه جهان اسلام حذف و توجه افکار عمومی و مسلمانان را به قضایای دیگری چون: داعش، القاعده، بوکوحرام و … جلب کنند و باید توجه داشت هرچند صحنه‌گردانان این گروهک‌های تروریستی نیز صهیونیسم بین‌الملل بوده، اما آرمان مسلمانان و راهبرد اصلی، نابودی رژیم غاصب صهیونیستی طبق طرح اعلامی جمهوری اسلامی ایران است که نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
منبع : رهپویان هدایت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.