خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابتکار جالب شهروند تونسی برای توزیع رایگان وعده های افطاری بین نیازمندان در ماه رمضان

«علی الهادفی» شهروند اهل تونس هرساله در ماه مبارک رمضان با افتتاح یک رستوران، به صدها فقیر، نیازمند و مهاجر غیرقانونی که از کشورهای جنوب صحرای آفریقا وارد این کشور می شوند، افطار رایگان می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، الهادفی این کار را از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرده است و از کمک های خیریه و ابتکارات داخلی برای تامین هزینه های رستوران خود استفاده می کند.

براساس این گزارش، این شهروند تونسی با کمک برادر و دوستان خود و افرادی که برای کمک به فقرا داوطلب می شوند، رستوران خود را می گرداند و به مردم نیازمند افطار می دهند.

۲۰۰۰ وعده افطار در روز

الهادفی در این باره به الجزیره مباشر گفت: در سال ۲۰۱۱ به حدود یکصد نفر افطار رایگان می دادم و هر ساله این عدد دو برابر می شد و امسال تعداد وعده های افطاری به بیش ار ۲۲۰۰ وعده در روز می رسد.

این رستوران در ماه مبارک رمضان پذیرای مردمی از اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان و مهاجرانی از کشورهای جنوب صحرای است که با وضعیت معیشتی دشواری روبرو هستند. نیازمندان، فقرا و افراد کم درآمد تونسی نیز از دیگر میهمانان این رستوران به شمار می روند.

او می گوید که مشتاق است که غذاهای معروفی که خانواده های تونسی عادت دارند بر سر سفره هایشان ببینید، روی میز رستوران هم غایب نباشد.

الهادفی در ادامه می گوید: رستورانش هیچ کمکی از انجمن ها و احزاب سیاسی دریافت نمی کند و وعده های افطاری براساس کمک های نقدی مردم و شهروندان تهیه می شود.

این شهروند اهل تونس می افزاید: برخی از دوستانم در این کار خیر مشارکت دارند. آنها کمک های مردمی را جمع آوری می کنند و به ما در تهیه وعده های افطاری و توزیع آنها نیز کمک می کنند.

سعید مرابط یکی از داوطلبانی است که به الهادفی در این رستوران کمک می کند. او به الجزیره مباشر می گوید: نظیر چنین کارهایی باعث تقویت ارزش های شفقت و همبستگی بین مردم در طول ماه مبارک رمضان می شود.

او می افزاید: این ابتکار، که چند سال پیش در این رستوران کوچک در عمق یک محله شلوغ آغاز شده است، ارزش های همبستگی و روحیه همکاری بین تونسی ها در ماه رمضان را نشان می دهد.

براساس گفته مرابط، این ابتکار تنها محدود به تهیه غذا برای افراد نیازمند در ماه رمضان نیست بلکه برخی از مواد غذایی ضروری نیز به عنوان یک پک غذایی بین افراد کم درآمد و زنان بیوه و فرزندان یتیم توزیع می شود.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.