خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئله صلح مهمترین موضوع رایزنی های گروه آیپک در قاهره

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری نیل نت آنلاین؛ اعضای گروه آیپک به ریاست استنلی برگمن با عبد الفتاح السیسی، وزیر امور خارجه مصر و برخی مقامات سیاسی مصر دیدار و گفتگو کردند.
استنلی برگمن مسئله صلح و از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل را مهمترین موضوع گفتگوی خود با عبدالفتاح السیسی و دیگر مقامات مصری دانست. او همچنین افزود این مذاکرات صلح باید با نظارت مجامع بین المللی باشد.
از سویی دیگر عبدالفتاح السیسی در این دیدار گفت که بدون تردید حل موضوع فلسطین یکی از مهم ترین علل و بهانه های گروه های تروریستی را برای جذب نیرو می باشد.السیسی همچنین تاکید کرد حل مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه های بین المللی و ابتکار صلح عربی واقعیت جدیدی را رقم خواهد زد و منطقه ای امن تر و باثبات تر شکل خواهد گرفت.
بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر نیز با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات صلح باید به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود گفت رییس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی نیز این موضوع را از هیئت آیپک خواستار شده است.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که موضوع تقسیم قدس بین اسرائیل و فلسطین همچنان مهمترین مسئله در رسیدن به توافق نهایی می باشد. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چندین بار و به ویژه در جریان تجمع راست‌گراهای صهیونیستی پیش از انتخابات در میدان “رابین” در تل‌آویو گفته بود که دولت وی هرگز با تقسیم قدس موافقت نمی‌کند.
نتانیاهو همواره تاکید می کند دولتش هرگز زیر بار مجامع بین المللی در خصوص تقسیم قدس بین فلسطینیان و اسرائیل نخواهد رفت وهمچنان به شهرک سازی در قدس ادامه خواهد داد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.