خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هراس ساسان توسلی از فرهنگ شهادت‌طلبی مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز، ساسان توسلی مجری شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی در هتاکی جدید خود، به فرهنگ شهادت در اسلام حمله‌ور شد و آن را نوعی کشتن و کشته شدن تعبیر کرد!
لازم به ذکر است، این مبلغ مسیحیت تبشیری، بارها به مناسبت‌های مختلف و با عناوین متعدد، توهین‌های زیادی را نسبت به مبانی دینی اسلام و مقدسات مسلمانان کرده بود و جالب آنکه او مدعی است به دنبال اختلاف‌افکنی بین ادیان و اهانت به ارزش‌های غیرمسیحیان نیست.
“ساسان توسلی” که در یک خانواده درویش متولد شده، به دلیل نداشتن بنیه قوی اعتقادی از یک طرف و وسوسه‌های زندگی در غرب از طرف دیگر، سال‌ها پیش به جرگه مسیحیان صهیونیست پیوسته و با آنکه آگاهی کافی نسبت به اسلام ندارد، اما در این موضوع بسیار مهم بارها اظهار نظر کرده است.
نگاه تحقیرآمیز وی به مقوله شهادت، مساله‌ای است که با توجه به قداست آن نزد ایرانیان-چه آنها که اعتقادات قوی به نظام و اسلام دارند و چه آنها که در این سطح نیستند-، باید مطمح نظر قرار بگیرد و در این خصوص چند نکته‌ای را یادآور می‌شویم:
۱-    زمانی که کشوری با هر دلیلی به کشور دیگر تهاجم نظامی کرد، مردم کشور حمله‌شونده، چاره‌ای جز دفاع ندارند و وقتی این دفاع به نام “اسلام” و “جهاد اسلامی” صورت می‌گیرد، پرواضح است که سیل خروشانی از جوانان و اقشار مختلف مردم، همانند جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران راهی جبهه‌ها می‌شوند و این در حالی است که این گروه مجاهد، هیچ توقع و چشم‌داشتی در مقابل حضور داوطلبانه خود ندارند.
بر همگان روشن و مبرهن است که مدافعان در این راه چه بکشند و چه کشته شوند، نفس موضوع مقدس بوده؛ چون در مقام دفاع صورت گرفته است. از این‌رو افرادی مثل: “ساسان توسلی” باید بدانند که در زمان جبهه و جنگ، گفتن”خدا محبت است” و جملات اغواکننده این‌چنینی، دشمن را به عقب وادار نمی‌کند؛ بلکه ایستادگی، مقاومت و جهاد است که دشمن را از تجاوز پشیمان خواهد کرد؛ کما اینکه در دفاع مقدس جهانیان شاهد این مساله بوده‌اند.
۲-    در زمانی که ساسان توسلی و افراد دیگری که امروزه به نام مسیحیت در حال سوءاستفاده از این دین الهی هستند، از ترس اصابت گلوله‌ به آنها، به دنبال کنجی برای خزیدن بودند، هموطنان ارمنی و آشوری مسیحی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و تعدادی از آنها نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند که مایه افتخار جامعه مسیحیت و همچنین ملت ایران هستند.
در بحبوحه جنگ، البته مسیحی‌نماهای خودفروخته‌ای چون: “ادوارد هوسپیان‌مهر” هم بودند که نه تنها در دفاع شرکت نکردند؛ بلکه ادوارد بعد از پایان جنگ در خاطرات خود مدعی شد که دعای او باعث توقف موشک‌های صدام شده است؛ در حالی که اگر او راست می‌گفت، بهتر بود در همان روزهای ابتدایی جنگ و بلافاصله بعد از شروع تهاجم این کار را می‌کرد و مشخص است در پس این ادعاها چه اهدافی برای فریفتن مردم و کسب شهرت نهفته است.
   خاطر نشان می سازد در کنار این عنصر باید از کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی هم نام برد که در این سال‌ها زیر نظر هایک فدوی رشتی (هوسپیان‌مهر) فعالیت می‌کرد و در دوران حماسه و ایثار ملت ایران، اقدام به برگزاری کلاس‌هایی برای مسیحی‌سازی جوانان مسلمان کرده و مسئولان وقت آن برای برپایی یک آموزشگاه تبلیغ مسیحیت صهیونیستی، سفرهایی به چند کشور اروپایی داشته و با کسانی که کشورهای متبوعشان، در همکاری با بعثیان، آتش بر روی کشور ایران گشوده بودند، ملاقات‌هایی داشتند.
۳-    پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، مدیون “شهادت‌طلبی” و رشادت آحاد ملت ایران بود. ایران همان کشوری بود که در هر جنگی قسمتی از خاک خود را از دست داده بود؛ اما وقتی به‌نام اسلام و با رهبری مقامی الهی به دفاع از کشور پرداخته شد؛ علیرغم عدم تعادل و توازن بین تجهیزات نظامی، نیروی انسانی آموزش‌دیده و سایر مولفه‌های مهم در جنگ، به یک پیروزی چشمگیر دست یافت و تحلیل این پیروزی، جزء در سایه ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان معتقد به اسلام و ولایت فقیه، نمای دیگری ندارد.
۴-    کافی است نگاهی کوتاه به تسلیحات دو کشور ایران و عراق در دوران هشت ساله دفاع مقدس بیندازیم تا متوجه شویم که عناصر ایستادگی ملت ایران در برابر متجاوز، داشتن روحیه”شهادت‌طلبی” و “اطاعت از ولی فقیه” بود.
مجله معتبر اکونومیست، نابرابری توازن قدرت را این‌گونه انتشار داده است: عراق / ایران- تانک‌ها در سال ۱۳۵۹ / ۲۷۰۰ / ۱۷۴۰ تانک‌ها در سال ۱۳۶۷ / ۴۵۰۰ / ۱۰۰۰، هواپیماهای جنگنده در سال ۱۳۵۹ / ۳۳۲ / ۴۴۵ هواپیماهای جنگنده در سال ۱۳۶۷ / +۵۰۰ / ۶۵، بالگردهای جنگنده در سال ۱۳۵۹ / ۴۰ / ۵۰۰ بالگردهای جنگنده در سال ۱۳۶۷ / ۱۵۰ / ۶۰، توپخانه در سال ۱۳۵۹ / ۱۰۰۰ / +۱۰۰۰ توپخانه در سال ۱۳۶۷ / +۴۰۰۰ / + ۱۰۰۰.
علاوه بر این در برخی جبهه‌ها حتی گلوله‌های مورد استفاده رزمندگان کشور ما، به‌خاطر قرار گرفتن در برابر تحریم‌های گوناگون، جیره بندی شد.
۵-    کسانی که این‌گونه از جهاد و شهادت هراس دارند و به آن حمله‌ور می‌شوند، خوب است توجه داشته باشند که بنا به دستورات اسلام،‌ هیچ مسلمانی حق ندارد به دیگران حمله کند ولی اگر مورد تهاجم قرار گرفت، بر آنها واجب می‌شود که از مرزهای اسلام دفاع کند. بنابراین فرهنگ “شهادت‌طلبی” نه تنها برابر با خشونت نیست، که بازدارنده خشونت و به‌عنوان سدی در برابر زیاده‌خواهان جهانی است. همان کشورهایی که “ساسان توسلی” و هم‌پیاله‌های او در حال جیره‌خواری از آنها هستند و به برکت وجود این فرهنگ در منظومه اعتقادات مسلمانان، تاکنون این کشورها نتوانسته‌اند کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
۶-    ساسان توسلی که برنامه‌ای را با عنوان “مقایسه الهیات اسلامی و مسیحی” راه انداخته بود، پس از ناکامی آن را رها کرد و بهتر است از گذشته عبرت گرفته و به‌جای اینکه اسب خود را برای اختلاف‌افکنی بین پیروان ادیان الهی و توهین به مقدسات مسلمانان زین کند، فکری به حال روزگار فرقه متبوع خود-یعنی مسیحیت صهیونیستی- کند که هر روز گوشه‌ای از فجایع و مشکلات موجود در آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نمایان می‌شود.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.