خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست از مقامات ایرانی برای به رسمیت شناختن اسرائیل

به گزارش ادیان نیوز،‌ زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان که ساعاتی قبل برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد،‌ در یادداشتی در نشریه بیلد گفته است که به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران،‌ شرط روابط پایدار و خوب تهران-برلین است.
به نوشته خبرگزاری فرانسه،‌ وی در این رابطه گفته است: «حق اسرائیل برای بقا، دیگر نباید زیر سوال رود. روابط واقعا مستحکم و باثبات،‌ تنها زمانی شکل می‌گیرد که سیاستگذاران ایرانی، به این مسئله اذعان کنند. من در سفرم (به ایران)  به دفعات بر این موضوع تصریح خواهم کرد.»
او در بخش دیگری از این یادداشت که متن کامل آن روز دوشنبه منتشر می‌شود،‌ با بیان اینکه توافق هسته‌ای،‌ گام اول در مسیر عادی‌سازی روابط با تهران است،‌ همچنین گفته است: «آلمان می‌تواند و می‌خواهد به عنوان یک میانجی عمل کند.»
وی امروز پیش از ترک آلمان هم گفته بود: «توافق هسته‌ای به دست آمده میان ایران و ۱+۵، زیربنای عادی‌سازی روابط اقتصادی را ایجاد کرده است.»
گابریل که معاون صدر اعظم آلمان نیز هست، امروز به همراه هیئتی تجاری وارد تهران شده و قرار است رایزنی‌هایی با مقامات ایرانی داشته باشد. این اولین سفر یک هیئت تجاری آلمانی به ایران،‌ پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.