خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی؛ راهنمای سفر به مشهد از جنوب کشور

سفر به مشهد از استان‌های جنوبی ایران می‌تواند باتوجه‌به شهر مبدأ و وسیله نقلیه انتخابی شما، به روش‌های مختلف انجام شود. در اینجا به طور خلاصه به برخی از مسیرهای پرطرف‌دار اشاره خواهیم کرد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، مشهد، یک کلانشهر مذهبی و دومین شهر پرجمعیت ایران است. سفر به مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان به عنوان پایتخت معنوی ایران هم شناخته می‌شود و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر و مهمان از سراسر ایران و کشورهای مسلمان جهان است. گردشگری مبتنی بر زیارت حرم امام رضا بخش مهمی از اقتصاد این شهر است و همین موضوع حال و هوایی خاص به سفرهای مشهد داده است.

اما ازآنجایی‌که مشهد در گوشه ایران و تقریباً دور از استان‌های جنوبی قرار دارد، سفر به آن کار آسانی نیست، اگر ساکن جنوب کشور هستید و دوست دارید به این شهر معنوی سفر کنید، با ما همراه باشید تا درباره سفر به مشهد صحبت کنیم.

شهر مشهد

مشهد علاوه بر جنبه مذهبی، از نظر تاریخی و فرهنگی نیز شهری غنی است. آثار تاریخی متعددی از جمله آرامگاه فردوسی، مسجد گوهرشاد و مقبره هارون‌الرشید در این شهر به‌یادگارمانده است و به دلیل جاذبه‌های طبیعی خود مانند کوه‌های هزار مسجد و پارک ملت، مقصدی محبوب برای گردشگران بسیار جالب‌توجه است. همه شهر‌ها واقع شده شهر مشهد از نظر آب‌وهوایی در منطقه‌ای معتدل و کوهستانی قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای چهارفصل متمایز با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب است.

این شهر در شمال شرقی ایران در نقطه‌ای تقریباً دور از دسترس همه شهر‌ها واقع شده به همین دلیل سفر به این شهر با ماشین یا قطار زمان زیادی را می‌طلبد؛ اما بااین‌حال هر روز پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

جنوب ایران شامل شش استان خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و برای سفر به مشهد از این استان‌ها گردشگران باید راه طولانی را طی کنند البته به شما بستگی دارد که با چه وسیله و از چه طریقی سفر می‌کنید.

سفر به مشهد از استان‌های جنوبی ایران می‌تواند باتوجه‌به شهر مبدأ و وسیله نقلیه انتخابی شما، به روش‌های مختلف انجام شود. در اینجا به طور خلاصه به برخی از مسیرهای پرطرف‌دار اشاره خواهیم کرد.

سفر به مشهد با قطار

قطارهای از شهرهای مختلف جنوب مانند اهواز، بندرعباس، کرمان و شیراز به مشهد وجود دارد. به‌غیراز سفر با خودرو، دومین گزینه سفرهای ریلی است. همان‌طور که می‌دانید خطوط ریلی یکی از وسایل نقلیه متفاوت و جذابی است که توانسته مسافران زیادی را جذب خود کند.

امروزه بیشتر استان‌های ایران تقریباً به خطوط ریلی مشهد وصل شده‌اند و عاشقان این شهر را به مقصد می‌رساند. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های مختلف اقدام به خرید بلیط قطار فوری کنید و برای زیارت عازم مشهد شوید.

سفر از اهواز به مشهد

راه‌های مختلفی برای رسیدن به مشهد از شهر اهواز وجود دارد، شما هم با خرید بلیط قطار مشهد اهواز می‌توانید خیلی راحت و بدون دغدغه راهی زیارت شوید، یا می‌توانید از خودرو و اتوبوس‌های بین‌شهری استفاده کنید. ماشین: اگر به دنبال یک سفر جاده‌ای هستید، می‌توانید با ماشین از اهواز به مشهد سفر کنید. فاصله بین اهواز و مشهد حدود ۱۰۱۰ کیلومتر است و سفر با ماشین حدود ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می‌کشد.

سفر از کرمان به مشهد

کرمان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جنوب کشور است که در فاصله ۹۱۰ کیلومتری از مشهد قرار دارد، در صورتی که تمایل داشته باشید به صورت زمینی به این شهر سفر کنید می‌توانید با خودرو، اتوبوس بین شهری یا قطار به این شهر برسید. کرمان دارای خطوط ریلی مستقیم به مشهد است و شما با خرید بلیط قطار کرمان مشهد می‌توانید به راحتی به این شهر زیارتی برسید و در قطار هم آسوده باشید.

سفر به مشهد

سفر از استان فارس به مشهد

شهر شیراز مرکز استان فارس است و بسیاری از مردم شیراز هر ساله به مناسبت‌های مختلف به زیارت مرقد مطهر امام هشتم می‌روند. مسافت مشهد تا شیراز بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر است و با توجه به نوع سختی جاده، حدود ۱۵ ساعت زمان خواهد برد. شما می‌توانید از هواپیما برای سریع‌تر رسیدن و بیشتر لذت بردن از سفر استفاده کنید.

سفر به مشهد از سیستان و بلوچستان

سیستان یکی از شهرهای مرزی ایران است که با مشهد فاصله زیادی دارد و باید برای سفر به مشهد از سیستان با خودرو یا هواپیما سفر کنید. اگر طرف‌دار قطار هستید، باید بدانید که هیچ خط‌آهن مستقیمی بین سیستان و بلوچستان و مشهد وجود ندارد و برای سفر با قطار، باید ابتدا به یکی از شهرهای دیگر ایران مانند تهران یا اصفهان سفر کنید و سپس از آنجا با قطار به مشهد بروید.

سفر از کهگیلویه و بویراحمد

سفر با خودرو از این استان به مشهد، سفری طولانی اما جذاب و پر از جاذبه است. در این سفر، شما از میان کوه‌ها، دشت‌ها و بیابان‌های ایران عبور خواهید کرد و از زیبایی‌های طبیعت این کشور لذت خواهید برد.

مسیر مستقیم برای سفر از کهگیلویه و بویراحمد به مشهد وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق گذر از استان‌های فارس، اصفهان، سمنان و خراسان رضوی به سفر به مشهد سفر کنید.

سفر از بوشهر به مشهد

سفر با خودرو از بوشهر به مشهد یکی از راه‌های محبوب برای رسیدن به این شهر مقدس است. این سفر حدود ۱۶۴۲ کیلومتر مسافت و ۱۸ تا ۲۰ ساعت رانندگی دارد. راه‌های سریع‌تری مانند بلیط هواپیما هم برای سفر به مشهد از بوشهر وجود دارد که زمان بیشتری برای گشت و گذار در شهر مشهد به شما خواهد داد.

بوشهر پرواز مستقیم به مشهد دارد، اما خط آهن به مقصد این شهر ندارد. اگر به دنبال قطار برای سفر به مشهد هستید، بهتر است به یکی از شهرهای اطراف که خط آهن مستقیم به مشهد دارند بروید و از آنجا با قطار راهی مشهد شوید.

سفر به مشهد

حرف آخر

ازآنجایی‌که مشهد یک شهر کوهستانی است و راه‌های منتهی به آن هم توسط جاده‌های کوهستانی صورت می‌گیرد، بهتر است از وسائل نقلیه امنی مانند قطار و هواپیما به این شهر سفر کنید تا دغدغه و نگرانی حوادث جاده را نداشته باشید و به‌سلامت به سفر خود بپردازید. به همین خاطر در این مقاله به شما درباره راه‌های سفر به مشهد از شهرهای جنوبی ایران با قطار و خودرو را معرفی کردیم.

منبع سفر مارکت
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.