خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بدترین داد و ستد انسانی چیست؟

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی، شامگاه شنبه سوم مردادماه ۹۴ در مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) که در امامزاده صالح تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمانی، در تمام مکان ها، کشورها و شهرها بشریت دچار بیقراری، نگرانی و اضطراب است.
 
وی با طرح این سوال که چرا انسان ها دچار این اختلالات و نگرانی ها هستند، خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به دنیا عوض شود و این تغییر نگاه مکررا گفته شود، غم ها و بی قراری ها کم می شود.
 
عامل اصلی دروغ گفتن، ناامنی است
خطیب این مجلس عامل اصلی دروغ را ناامنی دانست و گفت: ما دروغ می گوییم تا آرامش پیدا کنیم و به دنبال آن باز مجبور می شویم دروغ بگوییم تا آرامش پیدا کنیم و این روند ادامه دارد؛ اما آرامش پیدا نمی کنیم!
 
وی با اشاره به اینکه هر درختی میوه ای دارد اما برخی درخت ها در بهشت چند میوه و برخی امور در دنیا چند نتیجه دارند، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: بدانید خدا شما را بیهوده نیافرید و رها نکرده است. هر فرد خردمندی باید منزلت خود را بفهمد و بدانید آن چیزی را که برایتان مقرر شده حتما به شما می رسد و چیزی که قرار نیست به شما برسد هیچگاه نخواهد رسید شاید گفته شود این روایت را قرآن نیز گفته است اما باید بدانیم که تکرار برای قلب لازم است.
 
افراد شاخص و موفق به داشته های خود نگاه می کنند
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: افراد شاخص و موفق به داشته های خود نگاه کرده و چشم از دست دیگران برداشته اند و قریب به اتفاق انسان های موفق کسانی اند که در مسیر استعدادهایشان قرار گرفته اند.
 
وی با بیان اینکه باور عمومی جامعه این است که پارتی عامل موفقیت است، اظهار داشت: در جامعه ما پارتی بازی وجود دارد اما اینکه عامل موفقیت است، درست نیست.
 
تعامل با خدا را در زندگی بدست آورید
خطیب مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) با تاکید بر اینکه باید تعامل با خدا را در زندگی بدست آورید و بدانید اجل تان و رزق تان از پیش مشخص شده است، گفت: سختی زندگی تا حدی طبیعی است اما اگر بیش از حد باشد باید نزد عالمی رفت و آن را بررسی کرد.
 
وی ادامه داد: اگر کارت رونق ندارد امور مختلف زندگی ات مانند نماز، زکات، رضایت پدر و مادر و … را بررسی کن؛ اگر اینها مشکلی نداشت کارت را عوض کن.
 
بدترین معامله انسانی چیست؟
حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه برخی افراد، عالمی در زندگی شان ندارند در حالی که گاهی عالمی یک نکته می گوید کل زندگی آدم عوض می شود، خاطرنشان کرد: همه چیز مقدر است تا انسان مقام خود را درک کند؛ لذا خداوند بنابر معاملات مشخص به انسان ها روزی می دهد و بدترین معامله اینکه بگویی چون من دیندارم باید خداوند رزق بیشتری به من بدهد. این در حالی است که خداوند در تقدیر رزق کاری به دینداری یا غیر دینداری ندارد.
 
وی با بیان اینکه اگر قرار نباشد چیزی به انسان برسد هر چه دست و پا بزند به آن نخواهد رسید، گفت: یکی از حرف های تلخ زندگی ام را ۱۰ سال پیش زوجی به من گفتند که برای مشاوره نزدم آمده بودند و به لطف خدا طلاق نگرفتند. از آنها پرسیدم آیا جایی با هم بیرون می روید؟ گفتند: حساب کردیم اگر جایی مثلا درکه یا دربند برویم و بخواهیم مثلا یک چایی بخوریم فلان قدر هزینه می شود، در حالی که ما تصمیم داریم برای خرید خانه، پول جمع کنیم! نتوانستم به آنها بگویم چقدر احمقانه فکر می کنید. انسان باید دم را غنیمت بشمارد نه اینکه مدام فکر آینده باشد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.