خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت شرکت مطلقه ها در مراسم عشاء ربانی !

به گزارش ادیان نیوز، مون سینیور “گئورگ گانزوین” رییس دفتر تشریفاتی دربار پاپ فرانچسکو و منشی مخصوص پاپ در مصاحبه ای درباره موضع برخی کشیش ها در مورد مطلقه ها، گفت: یک کشیش نباید بر اساس کف زدن یا نزدن رسانه ها تصمیم بگیرد بلکه میزان، انجیل، ایمان و اعتقاد صحیح است.
وی افزود: همه اشتباهات ناشی از اسقف های آلمان نیست ولی در مورد موافقت با شرکت مطلقه های ازدواج کرده ، اسقف های آلمان اشتباه کردند. در این مورد بیست سال قبل ژان پل دوم، پس از مذاکرات طولانی، نپذیرفت که مسیحیان دوباره ازدواج کرده بتوانند در مراسم عشاء ربانی شرکت کنند. حالا نمی توانیم تعالیم او را نادیده گرفته و چیزهایی را تغییر داد.
 
وی درباره اجلاس ماه اکتبر اسقف های جهان درباره خانواده، افزود: چرا برخی کشیش ها می خواهند آنچه که غیر ممکن است را پیشنهاد کنند ؟ شاید تسلیم شرایط زمان شده اند، شاید تحت تاثیر تشویق های رسانه ها قرار گرفتند!قطعا انتقاد کردن از رسانه ها جالب نیست اما یک کشیش نباید  بر اساس کف زدن ها یا نزدن های رسانه ها تصمیم بگیرد. میزان، انجیل، ایمان، اعتقاد صحیح و سنت است. یک چالش اجلاس اسقف های جهان درباره خانواده، قطعا مسیحیانی هستند که از نظر ازدواج در وضعیت غیر قانونی بسر می برند. یعنی طلاق گرفته و دوباره ازدواج کرده اند. قطعا باید به آن ها کمک کنیم اما نباید تعالیم کلیسا را قربانی کنیم. مهم است به آن ها نزدیک شد، تماس برقرار کرد و آن را ادامه داد زیرا آن ها اعضای کلیسا هستند همانند دیگران و نه اخراج و نه تکفیر شده اند. باید آن ها را همراهی کرد ولی مشکلاتی وجود دارد. امیدوارم در این ماه های آماده شدن برای اجلاس خانواده، پیشنهاداتی مطرح شود که کمکی برای پیدا کردن پاسخ های صحیح برای چالش های حاضر باشند.
 
خاطر نشان می شود گروهی از کشیش های آلمان با توجه به در پیش بودن اجلاس اسقف های جهان درباره خانواده که ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می شود پیشنهاد داده اند که برخلاف قوانین فعلی در مسیحیت کاتولیک، در آن اجلاس مقرر شود که مطلقه ها نیز در مراسم عشاء ربانی که از آئین های مخصوص مسیحی است شرکت کنند. بسیاری از شخصیت های مسیحی و غیر مسیحی نسبت به این محدودیت و ممنوعیت واکنش نشان داده و آن را معقول و منطقی نمی دانند.
منبع: هدانا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.