خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شوالیه های معبد / فیـلم

به گزارش ادیان نیوز، حدودِ هزار سال از جنگهای صلیبی می‌گذرد؛ جنگهایی که میانِ مسیحیانِ کاتولیک و ارتدکس با مسلمانانِ تُرک و عرب رخ داد، این درگیری ها حدود ۲۰۰ سال به درازا کشید. این جنگهای وحشیانه را چه کسانی به راه انداختند و در پی چه بودند؟

بیت المقدس برای یهودیان مکان مقدسی به شمار می‌رود، چون همان جایی است که بر اساس تورات، ابراهیم قصد داشت در آنجا، اسماعیل را قربانی کند. این مکان، برای مسیحیان نیز بسیار مقدس است، چون جایی است که در آن مسیح به صلیب کشیده شد. از سویی دیگر، مسلمانان نیز این مکان را مقدس می‌دانند، چون محلی است که محمد مصطفی (صلوات الله علیه) از آنجا به معراج رفته است. دلیلی که در طول تاریخ، باعثِ ایجادِ اختلاف و بروز جنگ میان این ۳ دینِ آسمانی شده است، اختلاف دیدگاه در مورد مکانی است که یهودیان آن را معبدِ سلیمان می نامند.

«شان مارتین» نویسنده کتابِ “شوالیه های معبد، تاریخ و افسانه ها” در این باره معتقد است: بسیاری از شرکت کنندگان، در جنگِ صلیبی اول، در واقع جنایتکاران بودند. آنها میدانستند که اگر در جنگ شرکت کنند و به بیت المقدس برسند، مجازاتشان بخشیده خواهد شد.

نجیب زاده‌ی ثروتمندی از منطقه‌ی شامپینِ فرانسه، به نامِ «هیود پایه» پیشنهاد داد که ۹ نفر از اعضای خانوادهاش، برای حمایت از زائران مسیحی، در سرزمینِ مقدس مستقر شوند.

استقرار آنها در کنارِ معبدِ سلیمان، باعث شد که به شوالیه های معبد معروف شوند. نشانه هایی از فعالیتِ سرّیِ آنها وجود دارد.

در روز جمعه، مورخ ۱۳ اکتبر ۱۳۰۷، به مقرهای اصلیِ شوالیه‌های معبد در سرتاسر فرانسه حمله شد و نظامیان فرانسوی، تعداد زیادی از شوالیه‌ها را دستگیر کردند.

سرانجام، سرنوشتِ آنها به دستِ گروهِ تفتیشِ عقاید افتاد که شاملِ یک گروه بازپرسی و روحانیون مجربی بودند که تحتِ حمایتِ پاپ به خدمتِ پادشاهانِ اروپا درمی‌آمدند.

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”http://media.rasekhoon.net/003/18/Mostanad/Ferghehaye_Serri/18_Ferghehaye_Serri_Part6__(www.rasekhoon.net).flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1438058617802”);

دانلود قسمت ششم مستند فرقه های سری

منبع : راسخون

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.