خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعضای خطرناک ترین فرقه افراطی در چین دستگیر شدند

به گزارش ادیان نیوز، «کلیسای خداوند قادر» عنوان فرقه ای است که از چند سال گذشته فعالیت هایی را در چین آغاز کرده و طرفداران آن برای عضوگیری و گسترش افکار و عقاید افراطی خود حاضر به آسیب رساندن و حتی کشتن مخالفین هستند.
شناخته شده ترین فرقه در چین که فعالیت های آن از سال ۱۹۹۹ میلادی غیرقانونی اعلام شد فرقه «فالون گونگ» است که دهها هزار پیرو داشت.
خبرگزاری رسمی چین امروز گزارش کرد که پس از شناسایی اعضای فرقه کلیسای خداوند قادر، ۱۴ نفر از پیروان و اعضای آن دستگیر و روانه زندان شدند.
این فرقه افراطی که از سال ۱۹۹۰ ظهور کرد، توانسته است در یک دهه گذشته توجه تعدادی از مسیحیان این کشور را به خود جلب و از میان آنها عضو گیری کند.
در چین از این فرقه با نام «چوان نونگ شان» یاد می شود.
این فرقه بیشتر در استان «خو بی» در شمال چین فعال بوده و پلیس می گوید که آنها فعالیت های فرقه ای سازمانی داشته اند که در چین غیرقانونی محسوب می شود.
در آخرین تحرکات این گروه افراطی، چند عضو این گروه یک زن را مقابل دوربین های مداربسته یکی از رستوران های شرقی چین در تابستان سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) کشتند.
این حادثه در حالی رخ داد که یک گروه شش نفره از اعضای گروه افراطی «کلیسای خداوند قادر» به قصد عضوگیری وارد این رستوران شده و از کسانی که در محل حاضر بودند تقاضای شماره تلفن کردند.
آنان دلیل کار خود را نوعی عضوگیری دانستند و به صراحت اعلام کردند، هر فردی که از دادن شماره تلفن خودداری کند به منزله مخالفت با عقاید این گروه بوده و باید از بین برود.
مخالفت یکی از مشتریان زن که حاضر به دادن شماره تلفن خود نبود، باعث شد اعضای این گروه تا سرحد مرگ او را کتک زده و وی را به طرز فجیعی به قتل برسانند.
ظاهرا کسانی که عضو این فرقه هستند این مساله را تبلیغ می کرده اند که یک زن با حضرت مسیح در ارتباط است و آن زن همسر رئیس فرقه است.
گزارش رسانه های چین حاکیست که رئیس فرقه «کلیسای خداوند قادر» و همسرش به آمریکا گریخته اند.
بر اساس قوانین چین فعالیت های فرقه ای و خرافی در این کشور ممنوع و غیرقانونی است.
در همین حال یک روز قبل از دستگیری اعضای این فرقه؛ دادگاهی در استان «لیایو نینگ» در شمال شرق چین پنج نفر از اعضای یکی از فرقه های فعال دیگر در این منطقه را که به نام آن اشاره نشده، به سه سال زندان محکوم کرده است. 
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.