خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن تولد یک شهید با کیک و کادو / عکس

به گزارش ادیان نیوز، به مناسبت پنجاهمین سالروز ولادت شهید مسلم فراهانی، جشن تولد این شهید توسط خانواده‌ وی و با همکاری مرکز فرهنگی خانه شهید بهشت زهرای تهران برگزار شد.
مادر شهید مسلم فراهانی در این خصوص می‌گوید: پس از شهادت فرزندم درسال ۶۱، به وصیت خودش، همه ساله مراسم جشن تولد او را برگزار می‌کنیم. در سال‌های نخست پس از شهادتش این مراسم در منزل ما برگزار می‌شد، اما در حال حاضر ۲۰ سالی می‌شود که جشن تولد فرزند شهیدم را بر سر مزارش به پا می‌کنیم.
*هیچکس دست خالی از این جشن نرفت
میهمان این جشن تولد، زائران مزار شهدا بودند، در واقع کسی به طور خصوصی به این جشن دعوت نمی‌شود. امسال نیز همچون سال‌های قبل، اکثر کسانی که به گلزار شهید آمده بودند، میهمان این جشن آسمانی بودند. جشن تولدی متفاوت که در آن مادر شهید به حاضرین کادویی به رسم یادگاری تقدیم می‌کرد. معمولا برای کسی که به جشن تولد او می‌روند، کادو می‌برند.
در جشن تولد شهید مسلم فراهانی اما، این مادر شهید بود که به میهمانان کادو می‌داد. کادوی بچه‌ها اسباب بازی بود و به بزرگسالان کتاب قرآن و مفاتیح هدیه می‌داد. خلاصه هیچکس دست خالی از این جشن تولد بیرون نرفت.
*دلتنگی‌های مادرانه
علیرضا اکبری، مدیر مرکز فرهنگی خانه‌ی شهید در اینباره می‌گوید: در سرمای زمستان، گرمای تابستان، بارها شاهد حضور مادر مسلم بر سر مزار فرزندش بوده‌ام، وقتی علت آمدن او را پرسیدم، جواب مادر این بود که دلتنگ مسلم بودم و آمدم به خانه پسرم که به او سر بزنم. اکبری معتقد است دلخوشی این مادر شهید، همانند دیگر مادران شهدا این است که هروقت دلتنگ فرزندان خود می‌شوند، بر سر مزار فرزند خویش حضور می‌یابند.
در انتهای این مراسم، ۵۰ کبوتر به مناسبت پنجاهمین سالگرد ولادت شهید مسلم فراهانی، توسط مردم در آسمان گلزار شهدای تهران به پرواز در آمدند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.