خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شهربازی کودکان سوری گریزان از داعش / عکس

به گزارش ادیان نیوز، بهشتی زیر خیابان های دمشق، محلی شده است تا دختر و پسر خردسال سوری، با تعدادی وسیله بازی هر چند اندک، روزگار خردسالی خود را در میان خشونت و وحشی گری جنگ داخلی برای لحظاتی سپری کند. 
تعدادی از جوانان و فعالان حقوق بشری، در پایتخت جنگ زده سوریه، با حفر تونلی، مکانی را ایجاد کرده اند و با جمع آوری وسایل بازی از پارک های تخریب شده و جنگ زده، محیطی امن برای کودکان فراهم کرده اند.
این مکان که در قوطه شرقی دمشق قرار دارد سعی شده تا به نحوی طراحی شود که کودکان احساس کنند روی زمین هستند و به این صورت خاطرات خوش پیش از جنگ را بار دیگر به یاد آورند. 
سوریه از سال ۲۰۱۱، درگیر جنگ داخلی شده و ده ها هزار نفر در این جنگ کشته شده اند. در این میان، کودکان از قربانیان اصلی جنگ بوده اند و در این سال ها فرصت کم برای بازی پیدا کرده اند. 
مدارس، مهدکودک ها و پارک ها که محل تجمع دانش آموزان و کودکان است، از گزند بمب و حملات انتحاری در امان نبوده اند و والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را در خانه نگه دارند تا اینکه بر اثر حادثه ای کشته شوند. 
گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و احرام الشام، با حمایت عربستان و ترکیه، از عاملان اصلی ناامنی و ویرانی سوریه به شمار می روند. 

منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.