خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گریز از قانون در فرقه غیر قانونی جماعت ربانی از پیدایش تا فرجام + سند

به گزارش ادیان نیوز، یکی از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار مطلبی، به “قانون‌گریزی” و “ایران‌ستیزی” مسئولین کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی اشاره کرده است.

                                

تصویر پست منتشر شده
مطابق با این افشاگری، نمایندگان این فرقه در اجلاسی که در کشور هند برگزار شده بود، بر روی یک صندلی نشستند که پرچم ایران تغییر داده شده بود.

تصویر پرچم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس فرقه جماعت ربانی که در شبکه اجتماعی منتشر شده است

عملکرد سران فرقه جماعت ربانی در حالی به‌نام مسیحیت توجیه می‌شده که بر اساس جمله اول از باب سوم تیطس در کتاب مقدس، مسیحیان ملزم به اطاعت از دولت‌ها هستند.
دراین جمله آمده:”یاد ایشان آور که حکّام و سلاطین را اطاعت کنند و فرمانبرداری نمایند و برای هر کار نیکو مستعّد باشند.”
بر اساس این گزارش، در اینکه همه ایرانیان فارغ از اعتقاد، دین و مذهب خود باید به قوانین کشور احترام بگذارند، تردیدی نیست اما گویا شکستن قانون و تشویق به نقض مقررات در این کلیسای غیرقانونی به روندی عادی تبدیل شده بود.
چرا که با وجود تصویب قانون خاص در رابطه با فعالیت اقلیت‌های دینی مذکور در اصل ۱۳ قانون اساسی، این فرقه با دور زدن قانون و بدون داشتن هرگونه مجوز، با سوء استفاده از فضای باز جامعه، سال‌ها به نشر عقاید انحرافی خود می‌پرداخت.
تولید، تکثیر و توزیع انواع اقلام تبلیغ مسیحیت صهیونیستی اعم از کتاب، جزوه، الواح فشرده و … یکی از موارد نقض قانون توسط فرقه جماعت ربانی بوده که از انجام دادن و بیان آنها ابایی نداشتند.
جذب غیر مسیحیان به فرقه‌های افراطی، تشکیل، مدیریت و پشتیبانی از کلیساهای غیرقانونی خانگی نیز از دیگر فعالیت‌های غیرقانونی این فرقه بود؛ در حالی‌که مشکلات زیادی برای جذب‌شدگان پیش آمده بود و مسئولین آن نیز از این موضوع اطلاع داشتند.
علاوه بر اینها، در ماده ۴ قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب هفتم شهریورماه ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی و مواد ۳۷ تا ۴۱ آئین‌نامه اجرایی آن مصوب ۳۰/۰۳/۱۳۶۱ هیات وزیران، صراحتا فعالیت اقلیت‌های دینی را در چارچوب اصل ۱۳ قانون اساسی و قانون فعالیت اقلیت‌های دینی و آئین‌نامه اجرایی مربوطه، به شرط “رعایت قوانین حاکم بر کشور” و ” موازین اسلامی” مجاز شناخته است.
با وجود این، مسئولین کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی برای اخذ مجوز فعالیت به کمیسیون ماده ۱۰ این قانون مراجعه نکرده و صرفا با انتشار یک آگهی تغییر با عنوان موسسه‌ای غیرتجاری، قصد دور زدن قانون را داشته‌اند.
ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی تبلیغ مسیحیت که عمدتا از جانب سرویس‌های جاسوسی غربی تغذیه می‌شوند، از دیگرموارد نقض قانون‌ توسط فرقه جماعت ربانی بوده است.
از جمله این رابطه تنگاتنگ می‌توان به مراوده با دانشگاه “آی‌سی‌آی” در آمریکا-مرکز آموزش مبلغین مسیحیت صهیونیستی- سازمان‌های “ایلام”، “”۲۲۲ و … اشاره کرد که علاوه بر مکاتباتی که بین آنها صورت می‌گرفته، افرادی از این فرقه برای تبادل اطلاعات و مسائل آموزشی به این موسسات می‌رفته‌اند.
در طرف مقابل هم کتاب‌ها و الواح فشرده غیرقانونی زیادی توسط این سازمان‌ها به فرقه جماعت ربانی ارسال شده که در بین مسلمانان توزیع می‌شده است.
طبق تبصره ماده ۱۸ از قانون فعالیت احزاب، درآمد و هزینه گروه‌های پروانه‌دار باید در دفاتر قانونی ثبت شود و در پایان سال مالی برای بررسی در اختیار کمیسیون ماده ۱۰ قرار گیرد و همچنین طبق بند(و) از تبصره ۳ ماده ۲ آئین نامه مربوطه تعیین منابع مالی باید در اساسنامه اقلیت‌های دینی ذکر شود.
علی‌رغم صراحت ماده قانونی و آئین‌نامه اجرائی، فرقه جماعت ربانی برای فرار از ارائه گزارش‌ها و شاید بهره‌مندی از کمک‌های مالی خارجی، هیچ‌گاه برای ثبت تشکیلات خود به مراجع قانونی مراجعه نکرده‌اند تا منابع تامین مالی و موارد هزینه‌کرد آنها به‌هیچ نحو شفاف نشود.
طبق بند (ح) ماده پیش‌گفته، نقض موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی ایران برای این گروه‌ها منع شده است؛ در حالی که موارد متعدد و بی شماری از ارتکاب این موارد، در کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی اتفاق افتاده است.
مطابق با بند (ط) از ماده ۱۸ قانون فعالیت اقلیت‌های دینی، تبلیغات ضد اسلامی و پخش کتب و نشریات مضره توسط گروه‌های موضوع قانون ممنوع شده است؛ اما فرقه جماعت ربانی با زیر پا گذاشتن قانون، کتب و نشریات مضره را در راستای ضربه زدن به اعتقادات اسلامی ملت ایران، چاپ و توزیع می‌کرد.
همه اقدامات ساختارشکنانه در حالی صورت می‌گرفت که مسئولین این فرقه ادعای الحاق خود به مسیحیت را داشتند و در عین حال نه تنها به مبانی اساسی این دین هیچ پایبندی نداشته، بلکه قانون جامعه را نقض کرده و اصولا اعتقادی به رعایت آن نداشتند.
می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که آغاز کار کلیسای جماعت ربانی به‌صورت “غیرقانونی” بوده و با همین روند “قانون‌گریزی” نیز فعالیت‌های خود را در پیش گرفت و بنا به افشاگری‌های اعضای سابق، به همین دلیل نیز ادامه تحرکات آنها متوقف شد.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.