خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ما پشت سر شیعیان نماز می‌خوانیم

به گزارش ادیان نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر، اقدام برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در کافرخواندن مسلمانان شیعه را اقدام غیر مقبولی دانست و گفت: این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.
 
خبرگزاری «النخیل» عراق در این باره خبر داد: احمد الطیب در این باره گفت: ما پشت سر شیعیان نماز می‌خوانیم، بر خلاف شایعات، شیعیان قرآن دیگری ندارند، چرا که اگر اینگونه بود بهترین فرصت برای شرق‌شناسانی که درپی بهره‌برداری از فرصت‌ها هستند، فراهم می‌شد.
 
وی ادامه داد: میان شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجر به خروج یکی از آنها از اسلام شود، بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوءاستفاده‌های سیاسی از برخی اختلافات است، من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.
 
شیخ احمد الطیب گفت: نخستین وظیفه الازهر این است که با وجود اجتهادهای مختلف در جهان اسلام، برای وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند، من آماده‌ام به هر مکانی از جهان اسلام به ویژه به نجف سفر کنم.
 
شیخ الازهر فاش کرد: در دیداری که اخیرا هیئتی از عراق با او داشتند گفت به عراق سفر می‌کند، زیرا خود را پدری برای اهل سنت و شیعه می‌داند.
 
وی هشدار داد:در شرایطی که نیازمند وحدت امت اسلام هستیم اندیشه‌های گمراه برای فتنه‌انگیزی در جهان اسلام تلاش می کنند، وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.