خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشرف مهندس ایتالیایی به دین اسلام / عکس

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله حیدری  افزود: این جوان ایتالیایی به نام ‘وین چنزو آبروتوسه’ پیش از این مسیحی و پیرو مذهب کاتولیک بود و وی بعد از تشرف به اسلام نام ‘محمدعلی’ را برای خود انتخاب کرد.
آیت الله حیدری اضافه کرد: بعد از اینکه اصول اعتقادی اسلام و فروع و اخلاق مذهب اسلام را برای او توضیح دادم ایشان شیفتگی خود را به اسلام اعلام کرد و با ادای شهادتین و شهادت ثلاثه، شرعا به دین اسلام و مذهب شیعه جعفری تشرف پیدا کرد.
وی ادامه داد: درباره امام زمان (عج) و ولایت نیز به ایشان توضیحاتی داده شده است.
آیت الله حیدری اظهار کرد: این جوان ایتالیایی به صورت آگاهانه مسلمان شده است و گواهی کتبی تشرف ایشان به اسلام صادر شد.
وی گفت: همچنین یک جلد قرآن و یک جلد کتاب شناخت اسلام از علامه طباطبایی به ایشان تقدیم شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محمدعلی از اینکه مسلمان و شیعه شده است اظهار خوشحالی کرده و یکی از انگیزه های خود را تمایل شدید و علاقه مسلمانان به مذهب خود عنوان کرده است.
وی اضافه کرد: به اعتقاد این جوان ایتالیایی، اغلب اروپایی ها علاقه و تمایل و ارتباط خوبی با مذهب خود ندارند و مذهبشان جذبه لازم را برای انسان ندارد.
آیت الله حیدری تاکید کرد: انسان هایی که فطرت آنها رگه های سلامتی را داشته باشد شروع به تحقیق می کنند و این جوان نیز بعد از تحقیق به حقانیت اسلام و تشیع پی برده است.
وی تصریح کرد: هنگام توضیح دین اسلام و جهاد برای اینکه ذهن این جوان به اشتباه به گروه های تکفیری و داعش کشیده نشود، روح جهاد در اسلام را شرح و به او گفته شد که جهاد در اسلام برای دفاع از حق و حقیقت و دفاع از انسان های مظلوم در برابر ظالمان است و ارتباطی با خشونت گرایی و اعمال تکفیری ها ندارد.
آیت الله حیدری اضافه کرد: گروه های تکفیری به هیچ وجه ترجمان اسلام نیستند و اینها عده ای جاهل و وابسته به کفر هستند که عملکردشان ارتباطی با اسلام ندارد.
وی افزود: یکی از اهداف استعمارگران برای تقویت تکفیریان و ایجاد برداشت غلط و حالت تنفرانگیز در ذهن اروپایی ها این است که تکفیری ها را به اسلام نسبت می دهند.
امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: نامه رسمی اینبه رییس دادگستری استان نوشته شد تا طبق مراتب قانونی وی را به صورت رسمی مسلمان اعلام کنند
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.