خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمان شدن بیابان‌نورد ایتالیایی در صحرا

به گزارش ادیان نیوز، مکس کالدوران، ۴۸ ساله ایتالیایی، از سال ۲۰۰۱ تاکنون رکوردهای عجیبی را ثبت کرده است و در بیابان‌های عمان، سینا، قطر، تونس و … بدون وقفه و شبانه‎‌روزی دویده است. او هر ۴ ساعت پنج دقیقه چرتی می‌زند و ادامه می‌دهد. روشی منحصر به فرد در بیابان‌پیمایی بدون هیچ همراهی پزشکی و یا تجهیزات مرسوم موقعیت یاب جغرافیایی.

مکس اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به ایران سفر کرد تا وضعیت پیمایش مسیر در بیابان لوت را بررسی کند. مکانی که گفته می‌شود تاکنون پای بنی بشری به آن باز نشده است.

بیابان‌پیمایی بدون آب و غذا و خواب!
مکس در پیمایش‌های خود به همراه داشتن غذایی اندک و گاه کمی آب اکتفا می‌کند. بر خلاف تصور رایج او معتقد است «هرچه بیشتر بخوری کمتر انرژی خواهی داشت و هرچه بیشتر بخوابی بیشتر احساس خستگی می‌کنی»

وی ادامه می‌دهد: «نیروی درونی بانگ می‌زند که در این راه گام بردارم و خدا با من است. به این باور رسیده‌ام که در صحرا اگر به عقلم متکی باشم قافیه را باخته‌ام و خواهم مرد. با قلبم حرکت کردم و باور داشتم که در این مسیر موفق می‌شوم و هیچ‌گاه احساس اشتباهی نخواهم داشت. همراه داشتن آب با من مثل تفاوت مرگ و زندگی است. اگر آبی به همراه می‌داشتم این بطری آب بود که مرا با خود می‌برد و این در نهایت کمکی به من نمی‌کرد.»

علم پزشکی قادر نیست پاسخی به توانایی‌های جسمی مکس کالدوران بدهد. نتیجه آزمایش دانشگاه اودینه ایتالیا نشان داده است که او می‌تواند تمرینات خود را در ۸۰ ساعت بدون خواب سپری کند. او می‌تواند با کم‌ترین میزان آب یا خوراک چند شبانه روزدر صحراهای سوزان دوام بیاورد.

مسیریابی بدون استفاده از دستگاه‌های موقعیت یاب
مکس در پاسخ به این سوال که چطور بدون نیاز به دستگاه‌های موقعیت یاب، مسیر خود را پیدا می‌کند چنین می‌گوید: «حیوانات، رد مار و خزندگان، مشخصات سنگ‌ها و شن‌ها و رد ستارگان، همیشه پیام‌هایی دارند و این یک محاسبه دقیق می‌خواهد. باید به طبیعت اعتماد کنی و همین‌طور به غریزه‌ات تا مسیرت را پیدا کنی. در شرایط دشوار و سخت، باید مثل حیوانات باشی و از غریزه‌ات پیروی کنی»

«در صحرا چیزهایی را از جهان و خدا دریافت می‌کنم»
صحرانوردی بر شخصیت معنوی مکس نیز تأثیر گذاشته است. او می‌گوید: «وقتی در صحرا تنها هستم به هیچ چیز نمی‌اندیشم. چون وسایل ارتباطی به همراه ندارم. بنابراین، هر اندیشه و یا امیدی به کمک دیگران بیهوده خواهد بود. در این فضا، این‌که به چیزی نیاندیشی بسیار ساده است. برای اولین بار در زندگی قادر شدم چیزی را در ذهنم خلق نکنم و اجازه بدهم چیزهایی را از جهان و خدا دریافت کنم». او می گوید: «تمامی پیامبران بزرگ، حضرت محمد(ص)، حضرت موسی(ص) و حضرت عیسی(ص) بیشتر زمان‌شان را در بیابان سپری کرده‌اند. پیامبران الهی در صحرا به کرامات رسیدند و ما همه از صحرا آمده‌ایم. صحرا مکان ساده‌ای نیست و آدم باید برای ورود به آن، شخصیت ویژه‌ای داشته باشد و باید از صبر کافی برخوردار باشد. صبر نیرویی درونی من برای این دستاورد بزرگ است.»

مسلمان شدن در صحرا
مکس کالدوران چند سالی است که به دین اسلام مشرف شده است. وی در این باره می‌گوید: «زندگی راز بزرگی است. چه شما آدم معتقدی باشید یا نه خدا اطراف ما را احاطه کرده است. در صحرا شما صدای خداوند را می‌شنوید. زمانی که شش سال پیش در صحرای عمان بودم فکر می‌کردم آدم کاملی هستم اما احساس می‌کردم که چیزی را گم کرده‌ام. در این صحرا تصمیم نهایی‌ام را گرفتم که باید خودم را تماما به زمین بیابان متعلق بدانم. به مسجدی رفتم و مسلمان شدم. وقتی در صحرا نماز می‌گذارید انگار موسیقی ای را می‌نوازید که هماهنگی کامل با طبیعت دارد. من احتیاج دارم که خدا را پیدا کنم، باید به صحرا بروم و در سکوت باشم. »

وی همچنین در سال ۲۰۱۳ در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، سفری معنوی را آغاز کرد و تصمیم گرفت در مسیری که حضرت موسی در صحرای سینا پیمود، گام بردارد. وی سفرش را از کانال سوئز به سمت خلیج عقبه آغاز نمود و فاصله ۲۴۰ کیلومتری عیون موسی تا نویبع در ساحل خلیج عقبه را در حالی که روزه بود در مدت ۷۲ ساعت پیمود.

ایران، مقصد بعدی : بیابان‌پیمایی در کویر لوت
برطبق آمار ناسا، کویر لوت با حدود ۷۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقطه جهان است و تاکنون هیچ کس مسیر شمال به جنوب این دشت را نپیموده است. مکس قصد دارد در آبان‌ماه سال جاری این مسیر را طی کند.

او یک مسیر ۴۳۷ کیلومتری را در عمان بدون توقف در ۹۰ ساعت و یک مسیر ۳۶۰ کیلومتری را در امارات متحده در مدت ۷۵ ساعت در تابستان و در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد دویده است.

او در پاسخ به خبرنگار تهران تایمز درباره دلایل تمایلش به پیمودن کویر لوت گفت: «دلایل جالبی دارم. اول اینکه این کار را برای ایران انجام می‌دهم. ما می‎‌توانیم مردم را به ایران بکشانیم تا این سرزمین زیبا و صحراهایش را ببینند. همچنین این کار فرصتی را ایجاد می‌کند تا یوزپلنگ‌های ایرانی و سایر موجودات صحرایی در حال انقراض مورد توجه قرار گیرند. . من نهایت تلاشم را می‌کنم تا به مردم سراسر جهان بگویم بیایند و دیدگاهی متفاوت از آنچه تا کنون از تلویزیون‌های غربی دیده‌اند کشف کنند». او در نظر دارد همزمان با این پیمایش در آبان ماه امسال، با هماهنگی برگزارکنندگان تورهای مسافرتی در ایتالیا، تعدادی گردشگر ایتالیایی را با خود به ایران بیاورد.
منبع : رهیافته

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.