خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صهیونیست های تبشیری تاریخ ایران

به گزارش ادیان نیوز، در تاریخ معاصر کم نبوده است مواردی که میسیونرهای تبشیری در ایران به کمک منافع دول غربی آمده باشند یا نمایندگان سیاسی غربی که با فشار سیاسی سعی در تثبیت موقعیت هیئت‌های میسیونری کنند.

از موارد فشار خارجی برای تاسیس مدارس مسیحی غربی در ایران، تسلیم ناصر الدین شاه در برابر فشارهای خارجی در برابر ورود دختران مسلمان به مدارس مسیحی غربی در ایران بود. تا سال ۱۲۵۴ ش مدارس دخترانه خارجی به‌طور رسمی حق ثبت‌نام شاگردهای دختر را نداشتند، ولی به دلیل و درخواست «بنجامین» وزیر مختار وقت آمریکا، ناصرالدین شاه اجازه داد دختران مسلمان وارد مدارس تبشیری شوند! مدارسی که در آن دختران مسلمان سرودهای دینی مسیحی غیر مرتبط با آموزه‌های کلیساهای ایرانی را می‌آموختند و دست جمعی می‌خواندند.

هر چند مدارس به صورت تفکیک جنسیتی اداره می‌شد ولی دختران در آن در حضور معلمان مرد حجاب نداشتند. در این میان مدرسه دخترانه تهران نقش ویژه‌ای داشت زیرا توانسته بود ناصرالدین‌شاه را شیفته خود کند به‌طوری‌که شخص شاه کمک مالی به مدرسه می‌کرد و هم از آن بازدید می‌کرده است که خود جای تأمل دارد! به علت اعتراض‌ به مشکلات پیش‌آمده از قبیل اعتراض مردمی و روحانیون به نوع پوشش دختران، تلاش برای تغییر دین و همچنین روش‌های خلاف اخلاق مدرسه، مظفرالدین شاه فرمان تعطیلی موقت این مدرسه را صادر کرد؛ اما به دلیل نفوذ خارجیان فعالیت این مدرسه هیچ‌گاه کاملاً متوقف نشد حتی گسترده‌تر نیز شد و تعداد دانش آموزان دختر این مدرسه به ۱۴۵ نفر رسید.

از طرف دیگر میسونرها و فارغ التحصیلان مدارس تبشیری نیز خدمت بزرگی به منافع غربی‌ها داشته‌اند. یکی از نمونه‌ افراد تربیت شده مدارس تبشیری غربی در ایران، «تقی زاده» است. تقی‌زاده از عمال رضاخان و از جمله افراد فعال در ملغی‌شدن قرارداد «دارسی» و تصویب قرارداد جدید با شرایطی بسیار ذلت‌بار تر از گذشته برای ایران بود.

انگلستان تنها با تجدید قرار دارسی، خرج صدها مزدور و جاسوس خود در رده‌های مختلف حکومتی ایران که سال‌ها بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود را گرفت. حال تصور کنید جمع فارغ التحصیلان و مرتبطین مدارس میسونری چه دستاوردی برای کشورهای غربی در ایران داشته است.
منبع : دیده بان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.